انواع سئو SEO

تكنولوژي روز

انواع سئو SEO

سئو دروني يا همان بهينه سازي دروني سايت، دشواري ها و سختي هاي خودش را دارد. اينكه از كجا آغاز نماييم و به كجا برسيم. سئو داخل صفحه به مهار سر

انواع سئو

راست كدها و يا محتويات وب سايت شما اعم از متن، تصوير، پيوند و … مرتبط مي شود. به طور كلي هر چيزي كه در سايت خود بارگذاري مي كنيد مربوط به seo on page مي شود. اين طريق پايه و اصول تمام تلاش‌هاي بهينه‌سازي است. زيرا جايي است كه شما بيشترين كنترل را روي آن داريد. هر گونه تغييري را كه شما در محتويات سايت خويش ايجاد مي نماييد در نتايج جستجو كارايي گذار خواهد بود پس خيلي مهم است كه روش seo on page به واقعيت پيش از شيوه seo off page اتمام شود.
جدا از اينكه سئو دروني مناسب، مايه تفسير بهتر موتورهاي جستجو از سايت شما مي شود، به كاربران نيز كمك مي كند تا محتواي يك صفحه را بهتر فهم كنند. در اصل، سئو دروني خوب به موتورهاي جستجو كمك مي كند الي آنچه كه كاربران در صفحات شما مي بينند را درك كنند و ارزش محتوا را از حيث آنها نيز بسنجند. فلذا موتورهاي جستجو مي توانند به اين واسطه بهترين و مناسب ترين صفحات را با توجه به جستجوي كاربران به آنها ارائه دهند.
 
سئو بيروني (Off Page)سئو خارجي يا سئو بيروني به مجموعه عواملي از دسته بك لينك ها گفته مي شود كه مايه شفا سئو و افزايش اعتبار سايت مي شود. كار و جنبش در شبكه هاي اجتماعي و گرفتن لينك از بلاگ ها و سايت هاي معتبر از دسته فعاليت هاي سئو خارجي محسوب مي شود. بر خلاف شيوه seo on page  كه توسعه تارنما با مهار سر راست بالايي سپريدن مي شد، روش بهينه سازي بيرون صفحه شامل تمام ارتقاهايي است كه در خارج از تارنما شما اتمام مي شود. اين شامل تمام چيزهايي است كه مي تواند در بدست آوردن رتبه‌بندي بالاي سايت شما كمك كند. seo off page در درجه اول در توسط آوردن پيوند دهندگان (پيوندهايي كه از سايت‌هاي ديگر به سايت شما اشاره مي كنند) متمركز مي شود سپس با به كارگيري روش‌هايي كه در بيرون از تارنما اتمام مي شود به بهينه‌سازي موتور جستجو مي پردازد.
 
سئو كلاه سفيد (White Hat)سئو كلاه سفيد به شيوه هاي بنيادي بالا آوردن تارنما در موتورهاي جستجو گفته مي شود كه بر اساس دستورالعمل ها و موازين موتورهاي جستجو كار بهينه سازي سايت اتمام مي گردد و معمولا نتيجه دريافت از اين طريق ها در بلند مدت خواهد بود اما نتايج آن هميشگي خواهد بود و ريسك ندارد و مبتلا مجازات هاي موتورهاي جستجو پيمان نخواهد گرفت. در واژگان فني اين حوزه، سئو كلاه سفيد به گردآور تكنيك‌ها، روش‌ها و راهبرد هاي كه از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو تبعيت مي كنند، اشاره دارد. كه اين به معني فريب يا دستكاري موتور‌هاي جستجو و يا كاربران به هيچگونه نيست. اين در ضمن به سئو اخلاقي نيز ياد مي شود زيرا دليل آن اين است كه يا اجراي بلند مدت داشته و يا از دستورالعمل‌ها و سياست‌هاي صحيح جهت توسط آوردن رتبه‌هاي بالا در نتايج موتور‌هاي جستجو استفاده مي كند.
 
سئو كلاه خاكستري (Gray Hat)تكنيك هاي كلاه خاكستري طريق هايي هستند كه در مرز كلاه سياه جنبش مي كنند ولي قابل تشخيص توسط گوگل نخواهند بود. تكنيك هايي كه سرعت رشد شما را به شدت افزايش مي دهند ولي مايه نمي شوند كه وارد منطقه خطر جريمه توسط گوگل شويد. سئو كلاه خاكستري شامل طريق هايي است كه هنوز نگفته اند صددرصد اتمام ندهيد، اما هنوز هم در تقسيم سئو كلاه سفيد پيمان نمي گيرند.
 
سئو كلاه سياه (Black Hat)به عبارتي ديگر اصطلاح سئو كلاه  سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد كه به هدف فريب، بازي و دستكاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بكار مي رود. اين مهم است كه بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي شود و بكارگيري اين روش‌ها خطر بيرون شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه در بر دارد.
تكنيك كلاه سياه امروزه براي هكرهاي كامپيوتر نيز استفاده مي شود. سئو كلاه سياه از دسته شيوه هاي زود بازده در سئو است كه نتيجه فوري به همراه دارد ولي بدون خطر هم نيست. موتورهاي جستجو با تكنيك هاي كلاه سياهي به شدت تصادف كرده و جريمه هاي سختي را اعمال مي كند. اين گردآور انحاء براي كساني مناسب است كه تصميم به حضور كوتاهي مدت در وب داشته و تصميم دارند از شيوه هاي زود بازده كاربرد كنند الي سريع نتيجه بگيرند. در طريق هاي سئو كلاه سياه در حالت كلي سايت خيلي تند به صفحات نخست نتايج گوگل مي رسد ولي هر لحظه امكان دارد كه دچار پنالتي و جريمه گوگل شود. برطرف كردن مجازات و پنالتي ممكن است علاوه بر صرف خرج هاي بسيار زياد نيازمند وقت طولاني تري  نيز باشد. به اين علت بهره‌گيري آن به هيچ عنوان توصيه نمي شود

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.