آرشیو بهمن ماه 1398

تكنولوژي روز

آموزش نصب اينستاگرام روي كامپيوتر

وش نخست ) پيش نيازهايي كه براي نصب اينستاگرام روي رايانه به آن دربايستن داريد 
روش جديد بدون احتياج به مراحل زير —>  دانلود اينستاگرام براي كامپيوتر Grids for Instagram
 
– شما نخست بايد روي ويندوز خودتان نرم افزار بلواستكس را داشته باشيد روي لينك روبرو كليك كنيد حتما نسخه آفلاين بايد دانلود شود  —> دانلود بلو استكس
– تعليم نصب بلو استكس و نرم انگيزه ها اندرويد روي ان را بلد باشيد روي لينك مقابل كليك كنيد —> آموزش تصويري و كامل نرم افزار بلو استكس
– نسخه جديد اينستاگرام را از لينك روبرو دانلود كنيد —-> دانلود اينستاگرام Instagram

آموزش ثبت نام در اينستاگرام از راه بلواستكس 
دقت داشته باشيد در نسخه جديد بلو اتسكس پس از نصب بلو استسك و گذشت زمان 10 دقيقه اينستاگرام روي بلو استكس نصب مي شود اگر نصب نشد ناچاريد دستي نصب كنيد !
 
خوب شما با پيش نيازهاي پهنا شده قادر مي باشيد تنها با يك كليك اينستاگرام را در بلوي خودتان يا در ريشه-بن-بيخ ويندوز خودتان نصب كنيد و به راحتي مي توانيد براي خودتان يك اكانت داشته باشيد و يا اگر روي گوشي خودتان اكانتي داريد مي توانيد روي ويندوز از طريق بلو استكس به مديريت آن بپردازيد.
1 – بعد از نصب اينستاگرام روي آن كليك كنيد لغايت باز شود. ( مانند عكس زير اول روي all apps و سپس instagram كليك كنيد.
instagram-bluestacks1instagram-bluestacks
2 – اگه قصد ثبت اسم داريد ، روي Sign up with email or phone number كليك كنيد.
Instagram-Pc-1
3 – در مرحله پس و در كارد مشخص شده عدد موبايل خويش يا ايميل خودتان را وارد كنيد و روي Next كليك كنيد ( در تصويز ذيل ما ايميل را تنظيم كرده ايم اگر مي خواييد با عدد موبايل ثبت نام كنيد روي نوشته Sign up with phone number ) كليك كنيد .
Instagram-Pc-2
4 – اطلاعات خواسته شده نام ، اسم كاربري و پسورد انتخابي را وارد و روي next كليك كنيد. ( مراحل بعد از اين مرلحه را با زدن skip بالاي صفحه رد كنيد الي وارد صفحه خود شويد )
Instagram-Pc-3
5 – اگر در طول ثبت نام با صفحه وارد كردن عدد موبايل وارد شديد مثل عكس زير بايد شماره موبايل خودتان را با داشتن +98 اول عدد وارد كنيد مثلا به اين صورت 989123456678+ وارد كنيد. سپس روي submit كليك كنيد يه كد به گوشي شما مياد كه بايد در تقدير وارد كردن كد وارد كرده و مجدد Submit كنيد.
Instagram-Pc-4
6 – خوب شادباش- شاباش عرض مي كنيم اينستاگرام شما به نكويي فعال شد و مي توانيد متعلق به استفاده كنيد.
آموزش ارسال عكس در اينستاگرام بلو استكسرويه ارسال عكس هيچ فرقي با اينستاگرام گوشي ندارد و همان روش هستش ولي خوب براي دوستاني كه تازه پيشه هستندمي تونه كمك نكويي باشه
1 – همانند عكس ذيل روي آيكون كه همانند به آيكون اينستاگرام و در انتها صفحه مي باشد كليك كنيد.
instagram-on-pc-5
2 – پس از ورود به اين مرحله در صوتي كه منظور ثبت و ارسال عكس از وبكم كامپيوتر و لپ تاپ خود را داريد روي آيكون قرمز رنگ كليك كنيد ذيل صفحه كليك و اگر منظور ارسال از گالري  خودتان را داريد روي سرنوشت تعيين شده كليك كنيد و عكسي كه هدف ارسالش را داريد انتخاب كنيد.
instagram-on-pc-6
3 – هم الان روي علامت فلش آبي رنگ باليا صفحه براي

اموزش نصب اينستاگرام براي ويندوز 7

ارسال عكس كليك كنيد همانند عكس زير.
instagram-on-pc-7
نكات تعليم نصب اينستاگرام در كامپيوتر 
1 – براي آنكه عكس هاي كامپيوتر را در بلو استكس بياوريد بس است آن را روي بلواستكس بكشيد! و يا اينكه تصاوير را در مسير C:ProgramDataBlueStacksUserDataSharedFolder كپي كنيد ، اثناء ارسال عكس در اينستاگرام عكس ها را نگريستن مي كنيد.
2- ما اين شيوه را روي آخرين نسخه بلو استكس كه به شيوه آفلاين نصب كرده ايم و بارها حذف و نصب نيز براي اطمينان از واقعيت شغل صورت گرفته است و تنها نسخه اي كه بالا قرار ديتا ايم فعلا به درستي شغل مي كند در صورت پيام INVALID_APK  ( شايد بلو استكس را چندين بار نصب كرده باشيد ، يا كارت گرافيك شما آپديت نباشه و يا ويندوز شما مشكل دار باشد ) بايد نسخه هاي ساير را آزمايش كنيد لغايت به نتيجه برسيد.

گوگل كروم ۸۰ منتشر شد؛ با ويژگي‌هاي جديد آشنا شويد

گوگل امروز جديدترين نسخه از مرورگر كروم را براي اكثر پلتفرم‌ها منتشر كرده است. به عقيده بسياري از متخصصان حوزه وب، نسخه ۸۰ كروم يكي از مهمترين نسخه‌هاي تاريخ اين مرورگر محبوب بوده و چند تغيير اساسي داشته كه بر استفاده كاربران به شدت تاثير مي‌گذارد؛ البته در جهت مثبت. با ما همراه باشيد تا مهم‌ترين تغييرات اين نسخه را با هم مرور كنيم.

كوكي‌هاي يكسان وب سايت

نسخه ۸۰ كروم

 

اولين تغييري كه در نسخه ۸۰ كروم ايجاد شده، نحوه مديريت كوكي‌ها توسط كروم است. كوكي‌هاي از دهه ۹۰ ميلادي تاكنون يكي از اركان اصلي مرورگر‌ها و وب سايت‌ها بودند كه به زبان ساده، فايل‌هاي متني ساده‌اي هستند كه سايت با مرورگر تبادل مي‌كند. تا پيش از نسخه ۸۰، كروم اجازه مي‌داد تا تمامي كوكي‌ها بارگذاري شوند و هيچ توجهي هم به داميني كه آن‌ها را توليد كرده و وب سايتي كه آن‌ها را بارگذاري مي‌كند، نداشت.

اين مكانيزم در عين سادگي، باعث به وجود آمدن كابوس فعلي كاربران با داده‌ها و حريم خصوصي است. تحليلگران و تبليغات‌چيان با رديابي آن‌ها مي‌توانند كاربران را در سراسر اينترنت رديابي كرده و كوكي‌ها را داخل مرورگرهاي كاربران بارگذاري كنند. اين كار معمولا به كمك تبليغات و اسكريپت‌هاي رديابي صورت مي‌گيرد، اما با انتشار نسخه ۸۰ كروم، تمامي اين پروسه دستخوش تغييراتي اساسي شده است.

از اين پس گوگل كروم جديد كوكي‌هايي را بارگذاري مي‌كند كه تنها در يك وب سايت ساخته شده‌اند و در همان وب سايت هم بارگذاري مي‌شوند؛ يعني كوكي‌هاي يكسان وب سايت يا كوكي‌هاي شخص اول. با توجه به تغييرات فوق، اگر مالك داميني بخواهد كوكي‌هاي شخص ثالث را نير بارگذاري كند، بايد به صورت دستي آن را داخل هدر HTTP سايت خود فعال كنند تا سايت به گوگل كروم بگويد كه مي‌خواهد كوكي‌هاي شخص ثالث را براي كاربران نيز بارگذاري كند.

با اين حال اگر فهم اطلاعات فوق كمي دشوار است، مي توانيد اين گونه تعبير كنيد كه از اين پس گوگل كروم به صورت پيش‌فرض تنها كوكي‌هاي يكسان وب سايت را لود مي‌كند كه ضريب حفاظت از حريم خصوصي كاربران را به شدت افزايش خواهد داد.

پايان نوتيفيكيشن‌هاي مزاحم

نسخه ۸۰ كروم

 

در نسخه ۸۰ كروم، گوگل تغييرات اساسي در نحوه نمايش نوتيفيكيشن‌ها ايجاد كرده است. نوتيفيكشن‌هايي كه تاكنون دردسر‌هاي زيادي براي كاربران ايجاد كرده بودند، ديگر به صورت پاپ آپ نمايش داده نمي‌شوند. ار اين نسخه به بعد، اين اعلان‌هاي مزاحم در بخشي داخل كادر URL كروم مخفي مي‌شوند تا تمركز كاربران برهم نخورد.

گام دوم بروزرساني محتواي مختلط

نسخه ۸۰ كروم

 

نسخه ۸۰ كروم دومين مرحله از مراحل ۳ گانه بروزرساني محتواي مختلط را شروع مي‌كند. منظور از محتواي مختلط اين است كه اكثر وب سايت‌هايي كه بر بستر HTTPS بارگذاري مي‌شوند، تمامي محتواي خود را با HTTPS بارگذاري نمي‌كنند؛ يعني ممكن است عكس‌ها يا اسكريپت‌هاي جاوا به صورت HTTP بارگذاري شوند. اگر بخواهيم به زبان ساده‌تر بگوييم، كل وب سايت با HTTPS لود نمي‌شود.

گوگل عنوان كرده بود كه با اين قضيه مقابله خواهد كرد و به صورت خودكار محتواي HTTP را به بستر امن‌تر HTTPS ارتقا خواهد داد، اما اگر اين اتفاقات يك شبه رخ ‌دهد، باعث برهم خوردن كل اينترنت مي‌شود. از همين رو كروم مراحل ۳ گانه بروزرساني محتواي مختلط را آغاز كرد كه اولين گام با نسخه ۷۹ كروم شروع شده بود. مراحل ۳ گانه گوگل در بروزرساني محتواي مختلط با كروم نسخه ۸۱ به پايان خواهد رسيد.

بلاك تبليغات سنگين

نسخه ۸۰ كروم

 

يكي ديگر از اقداماتي كه مهندسان كروم براي بهبود استفاده كاربران از اين مرورگر محبوب انجام داده‌اند، بلاك كردن تبليغات سنگيني است كه ميزان زيادي از CPU و رم دستگاه كاربران را به خود اختصاص مي‌دهد. براي فعال كردن اين قابليت، بايد به آدرس زير برويد و گزينه «Enable» را انتخاب كنيد. پس از راه‌اندازي مجدد كروم، ديگر تبليغات سنگين نمايش داده نمي‌شوند.

آدرس فعال كردن قابليت جديد: chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention

URL جزئي متون

نسخه ۸۰ كروم

 

آخرين تغييري كه در نسخه ۸۰ كروم انجام شده، توليد يك API جديد است كه به كروم اجازه مي‌دهد بخش مشخصي از يك وب سايت را به لينك مربوط به آن ارتباط دهد. يعني بر فرض مثال شما مي‌توانيد بخشي از متن يك مقاله در وب سايت ديجياتو را در مطلب خود لينك كنيد تا كاربران بتوانند با كليك روي آن، مستقيما به بخش مربوطه در مقاله انتقال داده شوند. 

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/05/%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%da%a9%d8%b1%d9%88%d9%85-%db%b8%db%b0-%d9%85%d9%86%d8%aa%d8%b4%d8%b1-%d8%b4%d8%af%d8%9b-%d8%a8%d8%a7-%d9%88%db%8c%da%98%da%af%db%8c%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d8%af/

چگونه در اكسل بازه هاي پويا و قابل تغيير براي سلول ها ايجاد كنيم؟

داده‌هاي اكسل شما به صورت مداوم تغيير مي‌كند و بد نيست با ايجاد بازه هاي پويا در آن شرايطي ايجاد كنيد كه بنا بر نياز اندازه مد نظري كه مي‌خواهيد را رعايت رعايت كنند. در اين مطلب قصد داريم به توضيح چگونگي اين كار با استفاده از مايكروسافت اكسل بپردازيم. با استفاده از بازه‌هاي پويا در اكسل، نيازي نخواهيد داشت كه به طور دستي بازه‌ي ستون‌هايي كه داراي فرمول، جدول يا PivotTable هاي خاص هستند را تغيير دهيد. همه تغييرات ياد شده به صورت خودكار انجام خواهند شد.

دو فرمول خاص در بازه‌هاي پويا مورد استفاده قرار مي‌گيرد: INDEX و OFFSET. در اين مطلب تمركز ما روي تابع INDEX خواهد بود چرا كه بهينگي بيشتري دارد. OFFSET يك تابع فرّار محسوب مي‌شود كه مي‌تواند سرعت انجام فرآيند را كاهش دهد. اگر مي‌خواهيد با چگونگي ايجاد بازه‌هاي پويا آشنا شويد، اين مطلب را از دست ندهيد.

ايجاد بازه هاي پويا در اكسل

براي مثال اول در اين مطلب يك جدول از داده‌ها داريم كه داراي تنها يك ستون است و مي‌توانيد آن را در تصوير زير مشاهده كنيد.

 

مي‌خواهيم اين ليست پويا باشد چرا كه ممكن است بخواهيم كشور‌هاي ديگري را به اين سلول اضافه كنيم يا برخي از كشور‌ها را حذف نماييم. به همين دليل بايد بازه مورد توجه در اين ستون به صورت پويا باشد. در اين مثال، مي‌خواهيم از سلول‌هاي Header يا تيتر‌ها اجتناب كنيم. مي‌خواهيم بازه A2 : A6 را در نظر بگيريم به اين شرط كه بازه ياد شده پويا باشد. براي اين كار وارد Formula و سپس Define Name خواهيم شد.

 

در فيلد Name عبارت countries را تايپ كنيد و سپس فرمول زير را در بخش refers to وارد نماييد.

 

براي افزايش سرعت مي‌توانيد ابتدا فرمول بالا را در يكي از سلول‌هاي اسپريدشيت خود وارد كرده و سپس آن را در Refers to  كپي نماييد.

 

چگونه كار مي‌كند؟

بخش اول فرمول ياد شده مشخص مي‌كند كه شروع سلول‌ها در بازه هاي پويا كجا خواهد بود (در مثال ما A2) و سپس اوپراتور بازه يعني : در ادامه آن قرار خواهد گرفت. استفاده از اين اوپراتور باعث مي‌شود كه تابع INDEX به جاي مقدار درون يك سلول، يك بازه را برگرداند. تابع INDEX سپس با استفاده از COUNTA تعداد سلول‌هاي غير خالي در ستون A را شمارش مي‌كند (در مثال ما شش).

 

اين فرمول از تابع INDEX مي‌خواهد كه آدرس دقيق آخرين سلول غير خالي در ستون A را اعلام كند (A6). نتيجه نهايي A2 : A6 است و به خاطر استفاده از COUNTA، بازه پويا خواهد بود. حالا اين امكان را داريد كه از نام مشخص شده Countries در جداول، فرمول‌ها و هرجاي ديگري كه نياز به مرجع گذاري داريد استفاده كنيد.

ايجاد يك بازه پوياي دو طرفه

در مثال اول، بازه مد نظرمان تنها به ارتفاع سلول بستگي داشت و براي يك سلول عملياتي مي‌شد. شما مي‌توانيد با اعمال تغييري كوچك يك بازه پوياي دو طرفه ايجاد كنيد. براي اين كار كافيست تنها يك تابع COUNTA ديگر را به فرمول بخش قبل اضافه كنيم. حالا هم از ارتفاع و هم از عرض مي‌توانيد بازه‌هاي پويا داشته باشيد.

در مثال زير مي‌خواهيم جدول زير را تبديل به يك بازه پوياي دو طرفه كنيم.

 

اين بار بايد تيتر‌ها يا Header را هم در نظر بگيريم. پس از انتخاب سلول‌هاي مد نظر خود، به مسير Formulas و سپس Define Name برويد.

 

در بخش Name عبارت sales را وارد كنيد و در بخش Refers To فرمول زير را بنويسيد:

 

 

در اين فرمول از سلول A1 براي شروع استفاده خواهيم كرد. تابع INDEX پس از اين از بازه كلي ورك‌شيت استفاده خواهد كرد (يعني از 1 تا 10485786). يكي از توابع COUNTA براي شمارش سلول‌هاي غير خالي در رديف‌ها مورد استفاده قرار گرفته و ديگري كار مشابه را براي ستون‌ها انجام خواهد داد. اگرچه اين فرمول از A1 شروع مي‌شود، شما مي‌توانيد شروع آن را هر كجا از پرونده اكسل خود كه مي‌خواهيد بگيريد.

حالا قادر خواهيد بود از sales در بخش‌هاي مختلف اكسل كه نياز به مرجع گذاري دارند استفاده كنيد. اين بازه حالا به صورت دو طرفه پويا خواهد بود.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/05/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%be%d9%88%db%8c%d8%a7-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%84/

باگ كاتالينا كه ايميل هاي رمزگذاري شده را نشان مي داد پچ شد

هفته گذشته اپل maغير مجاز مي باشد Catalina 10.15.3 را منتشر كرد و به نظر مي رسد كه اين آپديت باگي را كه امكان خواندن پيام ها از ايميل هاي رمزگذاري شده را ميسر مي نمود پچ كرده است.

اين باگ را Bob Gendler كارشناس آي تي و از هواداران پرسابقه مك در ماه جولاي پيدا كرده بود و چندماه پيش از آنكه آن را به صورت علني اعلام كند، اپل را در جريان ماجرا قرار داد اما از آنجا كه اپل اقدامي براي حل مساله نكرد Gendler نيز جزئيات اين باگ را منتشر كرد.

در آن زمان اپل اعلام كرد كه در آينده با انتشار يك آپديت نرم افزاري باگ گزارش شده را پچ مي كند و حالا به نظر مي رسد كه بعد از چندين ماه شركت كاليفرنيايي به وعده خود عمل كرده است.

در اينجا بد نيست اشاره كنيم كه اين باگ احتمالا جمعيت اندكي از كاربران را تحت تاثير قرار داده چراكه بخش هاي رمزگذاري نشده از ايميل ها به صورت بسيار محدود در ديتابيس maغير مجاز مي باشد مشاهده شد و تنها تحت شرايطي خاص مي شد آنها را ديد.

در يادداشت هايي كه به همراه آپديت نرم افزاري .maغير مجاز مي باشد Catalina 10.15.3  منتشر شده حرفي از اين پچ به ميان نيامده اما توضيحاتي كه اپل در كنار بتاهاي كاتاليناي ۱۰.۱۵.۳ ارائه كرده مي گويند كه از اين پس ايميل هاي رمزگذاري شده در سرچ هاي Spotlight نمايش داده نمي شوند. اين بدان معناست كه اپل احتمالا نحوه فهرست بندي ايميل هاي رمزگذاري شده اپل ميل را تغيير داده تا از بروز باگ هايي مانند آنچه Gendler گزارش داد جلوگيري كند.

Gendler در تست هايي كه خودش انجام داد دريافت كه ايميل هاي رمزگذاري شده ديگر در فايل ديتابيس قبلي قرار نمي گيرند. او همچنين خاطرنشان كرد كه تيم پشتيباني AppleCare نيز مستقيما با او تماس گرفته اند تا خبر پچ نرم افزاري را به او بدهند.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/06/%d8%a8%d8%a7%da%af-%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%86%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%85%d8%b2%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%87/

نصب اينستاگرام روي كامپيوتر ويندوز 7

دانلود اينستاگرام براي كامپيوتر windows instagram 7 8 10 xpآپديتنويسنده : adminتاريخ انتشار: 27 مي 16دسته بندي :ارتباطاتدانلود اپليكيشن كامپيوترگرافيكبازديد:35,442دانلود اينستاگرام براي ويندوز
 
 
يكي از بهترين نرم اسباب هاي اشتراك گذاري تصاوير بي شك instagram شما مي توانيد عكس ها و فيلم هاي روزمره خود را به صورت اثار هنري با دوستان و آشنايان خود به اشتراك بگذاريد و از تك تك لحظات گردش در شبكه اجتماعي اينستاگرام لذت ببريد ! Instagram با بكارگيري اسكريپت ها و فيلترهاي مترقي امكان ويرايش چيره دست تصاوير و فيلم را به تمامي كاربران ايستاگرامي مي دهد ! شما مي توانيد تصاوير مورد نظر خود را گزينش كرده و

نصب اينستاگرام روي كامپيوتر ويندوز 7

با استفاده از ۱۰ دست موزه پيشرفته به تغيير روشنايي، كنتراست و همچنين ايجاد سايه و برجسته سازي تصاوير خويش بپردازيد و با ميليون ها كاربر اينستاگرام به اشتراك بگذاريد ! از خاصيت هاي منحصر به فرد Instagram  مي نا به امكان نمايش موقعيت عكس ها گرفته شده همراه با ارسال يا تعقيب كردن مطالب اشاره كرد ! شما مي توانيد عكس بگيريد , عنوان انتخاب كنيد و به راحتي با ميليون ها كاربر اينستاگرام  به اشتراك بگذاريد ! اينستاگرام هم اكنون مورد بهره‌گيري بسياري از بازيگران , خوانندگان و منش هاي دوست داشتني ساير مي باشد از اين جهت رهنمود مي نماييم شما نيز احد از كاربران شبكه دوست داشتني اينستاگرام باشيد. در پيوستگي مي توانيد واپسين نسخه اينستاگرام براي كامپيوتر (  Instagram  ۶٫۱۸٫۰ )  را به چهره رايگان از وبسايت اپليكيشن۹۸ دريافت نماييد.

باگ واتساپ دسكتاپ تغيير پيام ها را براي هكرها ممكن مي كند

فيسبوك با انتشار بيانيه رسمي از وجود رخنه امنيتي در واتساپ دسكتاپ خبر داده كه امكان انجام حملات تزريق اسكريپت از طريق وبگاه و خواندن فايل هاي موجود روي Maغير مجاز مي باشد و ويندوز از طريق يك پيام متني خاص را ممكن مي كند. در اين حملات هكر مي تواند محتواي فايل ها روي كامپيوتري كه در آنسوي پيام متني واتساپ قرار دارد را بازيابي كرده و دست به اقدامات مجرمانه ديگر بزند.

اين رخنه را يك محقق امنيتي به نام گال ويزمن از شركت PerimeterX كشف كرده و نتيجه ضعف پياده سازي واتساپ دسكتاپ با استفاده از فريم ورك نرم افزاري الكترون است كه در گذشته مشكلات امنيتي عديده اي داشته است. الكترون به توسعه دهندگان امكان مي دهد اپليكيشن هاي چند سكويي را تحت وب و  تكنولوژي هاي مرورگر بسازند اما سطح امنيت آن بسته به كامپوننت هايي است كه توسعه دهنده در اپ خود به كار مي برد.

ويزمن نخستين بار در سال ۲۰۱۷ ميلادي آسيب پذيري تزريق اسكريپت از طريق وبگاه را كشف كرد؛ او دريافت كه مي تواند با دستكاري متاديتاي پيام ها، بنرهاي پيش نمايش باگ دار براي لينك هاي وب بسازد و URLهايي حاوي آسيب پذيري را درون پيام هاي واتساپ پنهان كند. او همزمان با بررسي اين آسيب پذيري ها دريافت كه ميتواند كد JavaScript مورد نظرش را به پيام هاي رد و بدل شده در واتساپ دسكتاپ تزريق كرده و سپس با كمك Fetch API جاوا اسكريپت به فايل سيستم لوكال دسترسي پيدا كند. چنين باگي امكان دسترسي به فايل هاي موجود روي سيستم قرباني، دستكاري پيام ها و انتقال بدافزار به سيستم مورد نظر را ممكن مي كند.

تمامي اينها به خاطر نسخه هاي آسيب پذير واتساپ دسكتاپ به وجود آمده بود كه با استفاده از نسخه آسيب پذير و قديمي موتور مرورگر كروم (يعني كروم ۶۹)  توسعه يافته بود. خوشبختانه نسخه هاي جديدتر از موتور كروميوم قابليت شناسايي كدهاي مخرب را دارند.

براساس اعلام فيسبوك، اين آسيب پذيري براي آن دسته از كاربراني وجود دارد كه واتساپ دسكتاپ 0.3.9309 يا نسخه هاي قبل تر آن را با واتساپ آيفون نسخه هاي قبل از 2.20.10 جفت كرده باشند. اين شركت همچنين نسخه هاي جديدتر واتساپ دسكتاپ را كه از كامپوننت هاي مرورگر به روز استفاده ميكنند منتشر كرده.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/06/%d8%a8%d8%a7%da%af-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d8%af%d8%b3%da%a9%d8%aa%d8%a7%d9%be/

انجام ۲۰ ميليون سفر در اسنپ به وسيله رانندگان داراي معلوليت

سومين دوره رويداد «رعد تاك» صبح امروز با حضور چهره‌هاي برجسته جامعه معلولان و مديران كسب‌وكارهاي حامي افراد داراي معلوليت در مجتمع آموزشي نيكوكاري رعد برگزار شد. در اين رويداد سهيل كوچكي، دوچرخه‌سوار بنام، داستان زندگي خود را تعريف كرد و از دوباره بلند شدنش پس از سانحه‌اي كه منجر به معلوليتش شد گفت.

سومين دوره رعد تاك با حمايت شركت اسنپ برگزار شد و ژوبين علاقبند، مديرعامل اسنپ، يكي ديگر از سخنرانان اين رويداد بود. علاقبند در اين رويداد از تمركز اسنپ بر توانمندسازي جامعه معلولان به عنوان مسئوليت اجتماعي اين تاكسي آنلاين سخن گفت. طبق اعلام مديرعامل اسنپ رانندگان داراي معلوليت در اين تاكسي اينترنتي معاف از پرداخت كميسيون هستند و اسنپ امروز به بستر مناسبي براي استقلال و درآمدزايي افراد داراي معلوليت تبديل شده است. ژوبين علاقبند درباره آمار رانندگان داراي معلوليت اسنپ عنوان كرد: «دو سال پيش در همين رويداد اعلام كردم كه تعداد رانندگان داراي معلوليت اسنپ به بيش از ۲هزار نفر مي‌رسد. امروز با افتخار اعلام مي‌كنم كه اسنپ پذيراي بيش از ۱۱هزار راننده داراي معلوليت بوده و اين افراد تا كنون ۲۰ميليون سفر اسنپي را با موفقيت به انجام رسانده‌اند. اسنپ، براي حمايت از رانندگان داراي معلوليت، از آنها كميسيون دريافت نمي‌كند.»

علاقبند همچنين از طرح تخفيفي تاكسي اينترنتي اسنپ براي مسافران داراي معلوليت گفت: «در طرح تخفيفي كه براي مسافران داراي معلوليت تا پايان امسال در نظر گرفتيم، از ۱۲آذر امسال تا الان ۳۰هزار بار از كد تخفيف اسنپ استفاده شده است. اين بدان معناست كه اسنپ ۳۰هزار بار كمك كرده تا افراد داراي معلوليت انگيزه بيرون آمدن از منزل و مشاركت اجتماعي را داشته باشند.»

بر اساس اعلام مديرعامل اسنپ، براي فعال‌سازي اين كد تخفيف ۲۰درصدي تيم‌هاي مختلفي در اسنپ با همه توان بسيج شدند تا بتوانند مسافران داراي معلوليت را شناسايي كنند. شوراي شهر تهران شماره تلفن گروهي از افراد داراي معلوليت را در اختيار اسنپ قرار داد و اسنپ پس از فعال كردن كد تخفيف براي اطلاع‌رساني درباره اين تخفيف به افراد داراي معلوليت پيامك ارسال كرد.

علاقبند در ادامه اضافه كرد: «با توجه به اينكه شماره تلفن‌هايي كه در اختيار اسنپ قرار گرفته بود كامل نبود، براي ارائه تخفيف به معلولان ساز و كاري با روابط عمومي بهزيستي در نظر گرفتيم. بر اساس اين ساز و كار، افراد داراي معلوليت عضو بهزيستي اطلاعات خود را (شامل كد ملي و شماره موبايل) جهت استعلام از طريق ارسال دايركت در شبكه‌هاي اجتماعي رسمي اسنپ، يا ارسال ايميل به pr@snapp.cab و يا تماس با پشتيباني در اختيار اسنپ قرار مي‌دهند. اين اطلاعات با سازمان بهزيستي چك مي‌شود و در صورت تاييد اين سازمان كد تخفيف به اين افراد تعلق مي‌گيرد.»

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/06/%d8%a7%d9%86%d8%ac%d8%a7%d9%85-%db%b2%db%b0-%d9%85%db%8c%d9%84%db%8c%d9%88%d9%86-%d8%b3%d9%81%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be-%d8%a8%d9%87-%d9%88%d8%b3%db%8c%d9%84%d9%87-%d8%b1%d8%a7%d9%86/

آموزش نصب اينستاگرام روي ويندوز 7،8،10 | نصب اينستاگرام روي كامپيوتر و لپ تاپ

اولين روش استفاده از نرم افزارهاي شبيه ساز اندرويد براي كامپيوتر است.

اولين روشي كه ميخواهيم برايتان توضيح دهيم استفاده كردن از روش شبيه ساز كامپيوتر است.
نرم افزارهاي شبيه ساز اندرويد به اين صورت عمل ميكنند كه محيط كاربري مانند اندرويد را شبيه سازي ميكنند و كاربر ميتواند فرض كند كه كار خود را در محيط اندرويد انجام ميدهد.

نرم افزار شبيه ساز اندرويد bluestacks

نرم افزارهاي شبيه ساز زيادي ساخته شده كه ميتوانيد براي شبيه سازي استفاده كنيد يكي از اين برنامه ها، برنامه BlueStacks را نصب كنيد و بايد توجه داشته باشيد كه براي نصب كردن اين برنامه نيازمند به حداقل 250 مگابايت حافظه است تا بتوانيد برنامه را نصب كنيد.

دانلود شبيه ساز اندرويد bluestacks

در مرحله اول بر روي Next كليك كنيد.

نصب بلواستك nasb blueStacks

 

در مرحله بعدي بايد محل نصب نرم افزار را تعيين كنيد كه ميتوانيد درحالت پيش فرض كه معمولا در فايل C هستش و دوباره بر روي Next كليك كنيد.

مراحل نصب بلواستك marahel nasb blueStacks
در پنجره باز شده تيك دو گزينه App store access و Application Communication را بزنيد. و روي Install ضربه بزنيد تا برنامه BlueStacks نصب شود.

do gozine

بعد از اينكه برنامه نصب شد بروي Android كليك كنيد و با نوشتن كلمه Instagram برنامه را سرچ كنيد و بعد از پيدا كردن برنامه اينستاگرام روي آن كليك كنيد.

instagram blueStacks
در اين مرحله با On Time Setup روي گزينه Continue بزنيد.

On Time Setup
در اين قسمت درخواست ميكنه كه وارد اكانت گوگل شويد. كه اگراكانت گوگل نداريد بايد بروي New ضربه بزنيد و اكانت بسازيد بعد بروي Existing ضربه بزنيد و اكانت كاربري خود را وارد كنيد و بعد بروي Sign In فرايند ورود به اكانت خود را تعيين كنيد.

Existing

ميتوانيد دو تيكي كه برايتان نمايش داده شده را برداريد زيرا كه براي اجرا كردن اينستاگرام

در مرحله بعد، تيك دو گزينه موجود را برداريد چرا كه نيازي به فعال بودن آن‌ها براي اجراي اپليكيشن اينستاگرام در شبيه ساز BlueStacks وجود ندارد.

On Time Setup2

براي بار دوم روي Continue در قسمت One Time Setup.
در اين مرحله بايد اينستاگرام را نصب كنيد و روي Install ضربه بزنيد. تا برنامه نصب شود و سپس آن را باز كنيد.

وقتي صفحه‌ اينستاگرام باز شد با وارد كردن نام كاربري و رمز خود وارد اينستاگرام شويد.

ورود به نصب اينستاگرام ، nasb instagram-vorod
در محيط شبيه سازي شده اندرويد BlueStacks ميتوانيد از تمامي قابليت‌هاي اينستاگرام در كامپيوتر خود بهره مند شويد.
حالا اگر بخواهيد عكسي را در اينستاگرام توسط برنامه شبيه ساز BlueStacks پست كنيد بايد مراحل زير را اجرا كنيد.
اين مرحله كه مانند اينستاگرام گوشي است بر روي دوربين كوچك پايين صفحه كليك كنيد

instagram avash tech-dorbin )
در پنجره باز شده روي گزينه Gallery زده و بعد Other را انتخاب كنيد.
در پنجره باز شده روي Pick From Windows بزنيد ميتوانيد وارد فايل‌هاي كامپيوترتان شويد و عكس مورد نظر را انتخاب كنيد

pick from windows
بعد از انتخاب عكس به قسمت اديت كردن عكس ميرسيم و مانند برنامه اينستاگرام گوشي ميتوانيد فيلترهاي دلخواه خود را به عكس بدهيد
و بعد تمام تنظيمات خود را روي عكس اعمال كنيد و سپس بروي مربع آبي رنگ بزنيد.

برنامه ديگري كه ميخواهيم بهتون توضيح بدهيم.

نرم افزار پست گذاشتن در اينستاگرام با كامپيوتر Gramblr

برنامه هاي شبيه ساز ديگري هستند كه ميتوانيد برنامه اينستاگرام را در كامپيوتر شبيه سازي كنند. اين برنامه ها به شما كمك ميكنند تا راحت تر از قابليت‌هاي

آموزش نصب اينستاگرام روي ويندوز 7،8،10

برنامه اينستاگرام استفاده كنيد. يكي از اين برنامه‌هاي با كيفيت Gramblr هستش كه هم براي آي او اس و هم براي اندوريد قابل اجراست.
برنامه Gramblr براي ويندوزهاي 7، ويندوز 8 و ويندوز 10 قابل نصب است. اين برنامه را ميتوان در مك بوك به راحتي نصب كرد.
به اين صورت كه بعد از اين كه برنامه را باز كرديد. نام كاربري و رمز خود را وارد كنيد تا برنامه اينستاگرام باز شود.

دانلود برنامه gramblr براي ويندوز 10

دانلود برنامه gramblr براي مك

عكس دلخواه خود را انتخاب كنيد و continue ميتوانيد در caption متن خود را مرتبط با عكس بنويسيد و با زدن روي دكمه send عكس خود را به اشتراك بگذاريد.

gramblr.avash

برنامه نصب اينستاگرام روي كامپيوتر instagrille

برنامه Instagrille بهترين برنامه شيبه سازي شده براي اينستاگرام است. كه ميتوانيد تمام قابليت‌هاي اينستاگرام را در اين برنامه شبيه سازي شده اجرا كنيد مانند تماشا كردن عكس‌هاي ديگران و لايك كردن و گذاشتن كامنت براي ديگران ولي يك محدوديتي كه برنامه Instagrille دارد نميتوانيد درآن پست بگذاريد.

دانلود برنامه instagrille براي ويندوز

popular برنامه

استفاده از افزونه شبيه ساز arc welder در مرورگر كروم

از ديگر روش‌هاي نصب اينستاگرام در كامپيوتر نصب كردن افزونه ARC Welder در Chrome browser است كه ميتواند سيستم عامل اندرويد را به راحتي شبيه سازي كند.

arc welder chrom كروم
مراحل نصب اين افزونه به اين صورت است كه در كروم كلمه ARC Welder را سرچ كنيد. لينك اول را باز كنيد.

ARC Welder 2 كروم
روي گزينه Add to chrome ضربه بزنيد. در پنجره باز شده Add app را بزنيد.حال بايد برنامه Arc Welder را پيدا كنيد.
در قسمت tool bar سمت چپ بروي Apps ضربه بزنيد

سپس برنامه Arc welder را پيدا كنيد روي آن ضربه بزنيد.

arc welder chrom. 1
در پنجره باز شده روي Choose كليك كنيد تا برنامه را در پوشه دلخواه نصب كنيد.

 

پس از تعيين محل نصب فايل‌هاي apk، بايد فايل نصبي برنامه اينستاگرام را دانلود كنيد. با كليك بر روي اين قسمت مي‌توانيد نسبت به دانلود اين فايل وارد عمل شويد.

سپس گزينه Add your APK را در برنامه ARC Welder انتخاب كنيد و فايل نصب اينستاگرام را از كامپيوتر خود انتخاب كنيد

arc welder chrome app
حال گزينه Choose را انتخاب كنيد و محلي را به منظور ذخيره‌سازي فايل‌هاي apk مد نظرتان انتخاب كنيد. اين مسير در واقع مسيري است كه برنامه شبيه سايز ARC Welder فايل‌هاي apk را در آن نصب مي‌كند.

به همين راحتي با افزونه و برنامه هاي كه گفتيم ميتونيد اينستاگرام خودتون رو روي كامپيوتر و يا لب تاب خودتون داشته باشيد. خيلي ممنون كه تا اينجا مقاله با ما هماه بوديد. منتظر نظرات و پيشنهادات شما هستيم. شما هم اگر تجربه اي در اين زمينه داريد و يا نرم افزاري جديد ميشناسيد لطفا بهمون معرفي كنيد تا هم خود ما و هم ديگر كاربران بهره لازم را ببريم؟

نقشه گوگل ۱۵ ساله شد؛ تغيير چهره و اضافه شدن قابليت‌هاي جديد

نقشه گوگل يا گوگل مپس (Google Maps) پانزده ساله شد و گوگل به همين مناسبت علاوه بر تغيير چهره اين سرويس، قابليت هاي جديدي به آن اضافه كرد.

در نسخه جديد آيكون قبلي جاي خود را به آيكون ساده‌تر با پس زمينه سفيد داده كه با برندينگ اپليكيشن هاي ديگر اين شركت مطابقت دارد. تب هاي جديد Updates و Contribute نيز به نوار زير برنامه اضافه شده اند و تب For You جاي خود را به تب Saved داده است.

تغيير آيكون نقشه گوگل و اضافه شدن قابليت هاي جديد

 

تغييرات ظاهري نقشه گوگل با در نظر گرفتن تمركز بيشتر بر محتواهاي كاربران و همچنين توانايي دنبال كردن كاربران ديگر صورت پذيرفته است. به كمك تب هاي جديد قابليت هاي ذكر شده دم دست كاربران و در صفحه اول قرار گرفته اند و براي دسترسي به آنها ديگر نيازي به استفاده از منو نيست.

گوگل علاوه بر تغييرات ظاهري، قابليت هاي جديد گوگل مپس را نيز اعلام كرد كه البته تا ماه مارس به اين اپليكيشن اضافه نخواهند شد. يكي از اين قابليت هاي جديد، افزايش اطلاعات مربوط به سيستم حمل و نقل عمومي است كه توسط كاربران تأمين خواهد شد.

 

 

تا پيش از اين آپديت، نقشه گوگل مي توانست شلوغ شدن قطار يا اتوبوس را پيش بيني كند؛ حال با به روزرساني جديد كاربران مي توانند اطلاعاتي نظير دما، امكان استفاده از ويلچر، واگن مخصوص بانوان و اطلاعات مربوط به نيروهاي امنيتي را وارد برنامه كنند.

آپديت جديد قابليت واقعيت افزوده نماي زنده (Live View) را نيز دستخوش تغييراتي كرده و با ساده‌تر كردن آن، مقصد مورد نظر را بدون رفتن به حالت مسيريابي سه بعدي نمايش مي دهد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/06/%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-15-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b4%d8%af/

اوايل شروع سئو

بعضي از محبوب‌ترين آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن موعد ملت موتورهاي جستجو را به ديد يك ليست ليست شده نگاه مي‌كردند كه همانند صفحه زرد، سئو اوليه بر پاي بست، حروف الفبا انجام مي‌شد. در اين ليست صفحاتي همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند.
با رشد مداوم اينترنت موتورهاي جستجوي جديد‌تري

سئو چيست و چه كاربردي دارد

ظاهر مي‌شدند كه از الگوريتم‌هاي رتبه‌بندي پيچيده‌تري بهره‌گيري مي‌كردند.
اين الگوريتم‌ها با معيار تراكم كلمه كليدي ( شمار دفعاتي كه يك كلمه كليدي يا يك عبارت در يك صفحه استفاده شده تقسيم بر شمار كل واژه ها صفحه) و برچسب‌هاي شبيه key-words براي درك محتويات وب سايت‌ها استفاده مي‌كردند.
به دنبال اين رشد سئوبراي بيشتر ديده شدن سايت‌ها فعاليت خويش را شروع كرد. با گسترش رتبه‌بندي صفحات بدست موتور‌هاي جستجو، مهندسين سئو به پيگيري پيدا كردن راه‌هايي جهت تاثيرپذيري در رتبه بندي اين موتورها چه با به كارگيري روش‌هاياخلاقي و چه غير اخلاقي روي آوردند.
سئو چيست و چه كاربردي دارد؟سئو (SEO) يا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو، بمنظور شفا عملكرد سايت شما طبق استاندارهاي موتورهاي جستجو و جذب بازديدكنندگان بيشتر از اين طريق اتمام ميگيرد. فاكتورهاي زيادي در سئو سايت شما تاثيرگذارند، از كلمات بكار رفته در متن و درونمايه تا لينك هاي ورودي به سايت شما از سايت هاي ديگر، گاهي اوقات حصول اطمينان از ساختار مناسب سايت شما براي موتورهاي جستجو را سئو ميناميم.
مفهوم سئو تنها مربوط به موتورهاي جستجو نيست بلكه مناسب سازي سايت براي بازديدكنندگان نيز از فاكتورهاي اصلي آن ميباشد. بطوريكه در چند سنه بازپسين سياست هاي گوگل  با انتظارات بازديدكنندگان از سايت ها همجهت شده است.
در بلاگسيما برآن شديم لغايت تمام عوامل كارساز بر SEO را مورد بررسي پيمان داده و آموزش هاي لازم را براي رسيدن به سئو پسنديده در پسنديدن شما پيمان دهيم، اگر براي فهم مفهوم سئو و سپريدن آن سردرگم شده ايد وبسيما راهنما و پاسخگوي سوالات شما در زمينه تعليم بهينه سازي سايت خواهد بود.
اهميت سئو در چيست؟اكثر كاربران اينترنتي صفحات مورد عقيده خود را از موتورهاي جستجوي اصلي همانند گوگل، بينگ و ياهو پيدا ميكنند، از اينرو سئو مناسب كليد شما براي رسيدن به بازديد بيشتر است. علاوه براين موتورهاي جستجو همان چيزي را در برگزيدن كاربران پيمان ميدهند كه آنها بدنبالش هستند به همين دليل در مقايسه با تبليغات اينترنتي مشتريان اعتماد اكثريت به سايت شما خواهند داشت و اين فرمايش ارزش سئو را دوچندان خواهد كرد.
 واژه ها جستجو شده توسط كاربران در موتورهاي جستجو اهميت فوقاني دارند، تجربه نشان داده است كه جذب بازديدكننده بسيار از طريق گوگل ميتواند موفقيت هر شركتي را تضمين كند، بازديد بدست آمده از شيوه سئو بر هر گونه تبليغ برتري داشته و هزينه اقليت را نيز به شما تحميل خواهد كرد.
چرا موتورهاي جستجو احتياج به سئو دارند؟گوگل موتوري هوشمند است اما هنوز بيچارگي به كمك كاربران دارد، آنها هميشه در تلاشند لغايت نتايج بهتري را به كاربران اينترنتي ارائه دهند با اين حال محدوديت هايي در اين گذرگاه هستي دارد كه بيچارگي به سئو سايت را ايجاد ميكند. سئو اشتباه ميتواند شما را از حيث كاربران نهان كرده و تمام سعي شما را هدر دهد، برآيند اينكه رقباي شما با محتوايي ضعيف تر بازديد و محبوبيت بيشتري داشته باشند.
سئو كلاه سياه و سئو كلاه سفيداستفاده از تكنيك هاي سئو درجهت رضايت مشتريان و رعايت تمام قوانين و اصول در اين گذرگاه را سئو كلاه سفيد مينامند ولي به كارگيري ناتواني موتورهاي جستجو و تكنيك هاي فريب آنها در كناره عدم اهميت به رضايت بازديدكنندگان را شيوه كلاه سياه ميشناسند. هرچند ماه يكبار گوگل اين تكنيك هاي كلاه سياه را شناسايي كرده و سايتهايي كه از اين طريق استفاده كرده اند را تنبيه خواهد كرد. براي ديد بهتر نسبت به اين مسئله مطالعه مقاله  ترفندهاي سئو ۲۰۱۳ ميتواند براي شما سودمند باشد.