سيستم‌عامل IOS 13.5 به طور خودكار اطلاعات پزشكي شما را اشتراك‌گذاري مي‌كند

رسانه كليك – اپل اشتراك‌گذاري اطلاعات پزشكي خود با مراكز تماس اورژانس در مواقع اضطراري را براي صاحبان آيفون و اپل واچ آسان‌تر كرده است. در حال حاضر اپل در حال آزمايش اين ويژگي با توسعه دهندگان در سيستم‌عامل iOS 13.5 است. 

به گفته اپل، اين ويژگي تا دو هفته ديگر راه‌اندازي شده و به كاربران اجازه مي‌دهد گوشي يا ساعت هوشمند خود را تنظيم كنند تا در مواقع اضطراري، هرگونه اطلاعاتي را كه در شناسه پزشكي خود ذخيره كرده‌آند را به صورت خودكار به اشتراك گذارد.

اگر با Medical ID آشنايي نداريد، اين ويژگي در برنامه Health Apple است. شما مي توانيد آن را ويرايش كرده تا اطلاعاتي مانند گروه خوني، شرايط و سوابق پزشكي، شماره تماس‌هاي اضطراري و همچنين هرگونه حساسيت غذايي و پزشكي را ثبت كنيد.

با اين قابليت جديد، دستگاه Apple شما از موقعيت مكاني استفاده كرده تا در تماس با مركز پزشكي، اطلاعات مورد نياز را در اختيار كادر درماني و امدادي قرار دهد.

اين اطلاعات در گوشي شما رمزگذاري خواهد شد. اپل مي‌؛ويد اين ويژگي در رابطه با فناوري تشخيص سريع ارتفاع در اپل واچ‌هاي سري 4 و 5 كار خواهد كرد. پس در مواقعي كه  خود فرد نتواند با مراكز درماني تماس بگيرد، از اين ويژگي استفاده خواهد شد.

به نظر مي‌رسد اين ويژگي همچنان در سيستم‌عامل iOS 13.5 آپديت خواهد شد؛ به عنوان مثال مي‌توان تنظيمات آن را به گونه‌اي قرارداد تا در صورت نياز، اطلاعات پزشكي شما را نمايش دهد. با فعال‌سازي اين ويژگي، يك نماد در سمت چپ صفحه قفل دستگاه آيفون شما نمايش داده مي‌شود و اولين كاربر اجازه مي‌دهد تا بدون باز كردن قفل، به اطلاعات پزشكي شما دسترسي داشته باشد.

اين ويژگي جديد سيستم‌عامل iOS 13.5 مي‌تواند د زمان اپيدمي ويروس كرونا و مشكلات ايجاد شده در رابطه آن بسيار كارساز خواهد بود. 

منبع:

https://click.ir/1399/02/18/apple-ios-share-medical-id-during-emergency-calls/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.