توليد آيفون ۱۲ در هند و كاهش پيچيدگي باتري؛ راهكارهاي اپل براي كاهش قيمت مدل‌هاي 5G

هزينه بالاي توليد آيفون‌هاي 5G باعث شده اپل به دنبال روش‌هايي براي كاهش اين هزينه باشد و ظاهرا استفاده از باتري‌هاي با پيچيدگي كمتر و توليد مدل‌هاي پرچمدار در هند را به عنوان راهكارهايي به اين منظور در نظر گرفته است.

داده‌هاي ارائه شده توسط تامين كنندگان حاكي از اين است كه سازگاري آيفون با شبكه‌هاي 5G زير ۶ گيگاهرتز و مبتني بر امواج ميليمتري به ترتيب  ۸۵ و ۱۳۵ دلار هزينه روي دست اپل مي‌گذارد. بر اساس گزارشي كه توسط «مينگ-چي كو»، تحليلگر برجسته منتشر شده، اپل به تامين كننده‌هاي خود فشار آورده كه هزينه قطعات آيفون 5G را كاهش دهند و به همين منظور در آيفون ۱۲ از باتري‌هايي با طراحي ساده‌تر استفاده خواهد كرد.

بر اين اساس بورد باتري آيفون ۱۲ داراي لايه‌هاي كمتر بوده و فضايي محدودتر را اشغال خواهد كرد. هزينه توليد اين قطعه نسبت به آيفون ۱۱ بين ۴۰-۵۰ درصد كاهش يافته اما اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۱ با كنار گذاشتن كلي طراحي بورد سخت اين هزينه‌ها را بيش از پيش كاهش دهد.

رندرها و تصاوير قالب آيفون ۱۲ افشا شد؛ طراحي مشابه آيفون ۴

همچنين به گفته اين تحليلگر فشار اپل بر تامين كنندگان بورد ايرپاد ۲ باعث شده قيمت اين قطعات نسبت به نيمه اول ۲۰۲۰ بين ۲۵ تا ۳۰ درصد كمتر شود. ايرپاد ۳ هم كه احتمالا در نيمه اول ۲۰۲۱ از راه مي‌رسد، به لطف در پيش گرفتن اين روش و با استفاده از فناوري SiP به جاي SMT ارزانتر تمام خواهد شد.

يكي ديگر از راهكارهاي اپل براي كاهش هزينه توليد آيفون ۱۲ انتقال خطوط توليد به هند است. كمپاني «.ويسترون» كه از تامين كنندگان اصلي اپل به شمار مي‌رود، در پي استخدام ۱۰ هزار نفر براي تاسيسات خود در «بنگلور» است كه از پاييز امسال كار توليد آيفون ۱۲ را آغاز خواهد كرد.

توليد آيفون ۱۲ در هند باعث معافيت اپل از پرداخت ماليات ۲۲ درصدي شده و قيمت فروش پرچمدارهاي اين شركت در هند را به شكل چشمگيري كاهش مي‌دهد. هنوز مشخص نيست كمپاني آمريكايي آيفون‌هاي توليد شده در اين كشور را روانه بازارهاي ديگر خواهد كرد يا خير اما هند تمام تلاش خود را براي تبديل شدن به قطب توليد موبايل به كار بسته است.

منبع: 

https://digiato.com/article/2020/08/22/%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4-%d9%87%d8%b2%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%db%b1%db%b2/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.