نحوه نصب مجدد لينوكس

شايد زمان آن رسيده است كه شما نياز به پاك كردن و نصب مجدد سيستم عامل داشته باشيد به گونه اي كه كاملاً جديد باشد. با اين حال ، شما نمي دانيد چه بايد بكنيد و نمي دانيد... پس با ما همراه باشيد.

 

در ابتدا بهتر است از اطلاعات خود نسخه پشتيبان تهيه كنيد.

 

تعداد نسخه هاي مختلف لينوكس وجود دارد كه مي توانيد آن را دانلود كنيد. ; Ubuntu, Fedora, Mint, CentOS, Debian, openSUSE. اكنون مي خواهيم نحوه نصب لينوكس را با استفاده از اوبونتو به شما نشان دهيم ، اما هر يك از اين توزيع ها مراحل نصب يكساني ندارند اما مشابه هم هستند.

 

براي آماده سازي ، من از يك درايو USB Flash استفاده مي كنم. اين به مراتب آسان تر و سريع تر از CD / DVD است.

 

براي ساخت ديسك USB برنامه اي وجود دارد كه بايد دانلود كنيد. تصوير ISO از Linux Distro را دانلود كنيد. باز هم ، من اوبونتو را انتخاب مي كنم اما شما مي توانيد هر كدام را انتخاب كنيد. اگر در رايانه ويندوز هستيد ، بايد Pendrivelinux را بارگيري كنيد ، و اگر در رايانه Mac OS X هستيد ، بايد UNetbootin را بارگيري كنيد.

 

ISO را دانلود كنيد ، از برنامه استفاده كنيد ، درايو USB خود را (بيشتر از 8 گيگابايت) وصل كنيد ، آن را فرمت كنيد ، و سريعاً درخواست را دنبال كنيد تا Linux Distro را روي آن قرار گيريد.

 

مرحله 1

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

درايو USB را وصل كرده و با فشار دادن (F2) از آن بوت شويد.

 

مرحله 2

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

پس از راه اندازي ، مي توانيد Ubuntu Linux را قبل از نصب امتحان كنيد. اگر مي خواهيد در اطراف بازي كنيد ، آن را امتحان كنيد ، اما در صورت آماده بودن بر روي Install Ubuntu كليك كنيد.

 

مرحله 3

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

هنگام نصب بر روي Install Updates كليك كنيد. اين يك مرحله اختياري است اما من دوست دارم اين كار را انجام دهم زيرا (ISO) معمولاً قديمي تر از اكثر بروزرساني ها است ، بنابراين سيستم عامل لينوكس شما را به روز مي كند.

 

مرحله 4

 

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

Erase Disk را انتخاب كنيد و Ubuntu را نصب كنيد. اين كار هارد ديسك شما را پاك كرده و اوبونتو را روي يك هارد ديسك تازه فرمت شده نصب مي كند. براي تأييد گزينه Install Now را كليك كنيد و ادامه دهيد.

 

مرحله 5

 

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

منطقه زماني خود را انتخاب كنيد و در پايان Continu را كليك كنيد.

 

مرحله 6

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

صفحه بعدي از شما مي خواهد كه طرح صفحه كليد خود را انتخاب كنيد. شما مي توانيد زبان هاي مختلفي را انتخاب كنيد. پيش برويد و يكي را انتخاب كنيد كه متناسب با نياز شما باشد. روي Continu كليك كنيد.

 

مرحله 7

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

نام خود را انتخاب كنيد ، نام رايانه شخصي خود و رمز ورود را انتخاب كنيد. همچنين ، من در حال تنظيم اوبونتو هستم تا به طور خودكار وارد سيستم شويد.

 

مرحله 8

 

 راهنماي نصب لينوكس, نحوه نصب لينوكس

 

پس از اتمام نصب ، برنامه از شما درخواست راه اندازي مجدد مي كند.

 منبع : https://www.beytoote.com/computer/tarfand-c/distro-reinstall2-linux.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.