چگونه از امنيت يك اپليكيشن پرداخت مطمئن شده و به آن اعتماد كنيم؟

وقتي صحبت از اپليكيشن هاي موبايل مي شود شايد اولين فكري كه به ذهن ما برسد بحث امنيت اطلاعات و حفظ حريم خصوصي باشد؛ مخصوصا وقتي بخواهيم يك اپليكيشن پرداخت را نصب و استفاده كنيم. امنيت اطلاعات در اين چگونه از امنيت يك اپليكيشن پرداخت مطمئن شده و به آن اعتماد كنيم؟اپليكيشن ها امري بسيار مهم و حياتي است كه براي جلوگيري از سوء استفاده و دسترسي ديگران به اطلاعات كارت بانكي بايد توجه ويژه اي به آن كنيد.

اما سوالي كه ممكن است برايتان پيش بيايد اين است كه براي اطمينان از امنيت اپليكيشن هاي پرداخت چه فاكتورهاي را بايد در نظر بگيريم تا بتوانيم به آن اعتماد كرده، كارت هاي بانكي خود را در آن اضافه و انتقال وجه و پرداخت هاي خود مانند پرداخت قبض آب، برق، گاز، ايرانسل و ... را با استفاده از آن انجام دهيم؟

در ادامه به تمامي اين سوال ها پاسخ خواهيم داد. با ما همراه باشيد.

براي اطمينان از امنيت اپليكيشن هاي پرداخت بايستي به 4 فاكتور مهم توجه كنيد كه عبارتنداز:

  1. شناخت پيشينه اپليكيشن
  2. وضعيت اپليكيشن در استورهاي معتبر
  3. تبليغات در فضاهايي كه نياز به مجوز دارند
  4. بانك هاي طرف قرارداد

1.شناخت پيشينه اپليكيشن

براي اطمينان و آگاهي از امنيت اپليكيشن پرداخت، بد نيست كه درباره پيشينه آن تحقيق كرده و آن را بشناسيم. اپليكيشن هاي پرداخت معتبر معمولا تحت نظر يكي از بانك هاي كشور هستند كه خود بانك مربوطه نيز تحت نظر بانك مركزي فعاليت دارد.

براي مثال اپليكيشن همراه كارت تحت نظر بانك آينده، اپليكيشن آپ تحت نظر بانك كشاورزي، اپليكيشن تاپ تحت نظر بانك پارسيان و اپليكيشن سكه متعلق به بانك ملت است.

تمامي اين اپليكيشن هاي پرداخت ايمن و بزرگ متعلق به شركت هاي PSP (ارائه دهنده خدمات پرداخت) يا شركت هاي پرداخت يار هستند. به عنوان مثال مالك اپليكيشن همراه كارت، شركت «تجارت الكترونيك ارتباط فردا» بوده كه جزو شركت هاي پرداخت يار مجاز به انجام فعاليت در شبكه شاپرك است و اپليكيشن آپ متعلق به شركت «آسان پرداخت پرشين» بوده كه يك شركت PSP است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.