و به نقل از ديليميل، نوار "Explore" در اينستاگرام براي هر كاربري مختص به خود است و بر اساس اطلاعات پيشين كاربران تهيه ميشود. اين اطلاعات شامل پستهاي لايك شده و ذخيره شده توسط كاربر است.
اين بدان معناست كه هرچه قدر يك فرد از اينستاگرم بيشتر استفاده كند، توصيههاي برنامه در نوار "Explore" صحيحتر، دقيقتر و قابل استفادهتر ميشود.
اينستاگرام براي انجام اين كار از هوش مصنوعي استفاده ميكند.
به اين ترتيب با استفاده از هوش مصنوعي در نوار " Explore" اينستاگرام، تماشاي عكسهاي گوناگون را به كاربران پيشنهاد ميدهد.
مسئولان هوش مصنوعي اينستاگرام ميگويند كه ميخواهند نوار "Explore" يك توازن ميان علائق جديد و قديمي كاربران در كشف پستهاي جديد ايجاد كند.
براي تحقق اين هدف، ابتدا اين شركت مجبور شد زبان رايانهاي جديد خود را بسازد كه به اختصار "IGQL" نام دارد و براي كمك به فهرستبندي اطلاعات كاربر در عادات بلند مدت و كوتاه مدت آنها استفاده ميشود.
در اين راستا اينستاگرام يك سيستم هوش مصنوعي چند لايه ساخت كه قادر است در هر ثانيه، ۹۰ ميليون مدل پيشبيني بسازد تا به تجزيه و تحليل منبع بزرگي از اطلاعات كاربران بپردازد.
هوش مصنوعي كار خود را با تجزيه و تحليل كلمات قابل استفاده توسط كاربر آغاز ميكند و سپس يك سري حساب كاربري منبع را جمعآوري ميكند كه از اين كلمات مشابه در جست وجوي خود استفاده كرده اند.
۵۰۰ پست از ميان اين پستها گلچين ميشوند و در نهايت ۲۵ پست مرتبط با كلمه سرچ شده انتخاب شده و در نوار Explore براي كاربر به نمايش گذاشته ميشوند
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11041261.html
- پنجشنبه ۰۶ آذر ۹۹ ۱۸:۵۰
- ۳۲ بازديد
- ۰ نظر