اولين شبكه عمومي اينترنت اشيا در كشور راه‌اندازي شد

لينك‌نِت، اولين شبكه اينترنت اشيا در كشور، با مشاركت سه مجموعه‌ي لينكپ (شركت دانش‌بنيان در حوزه‌ي اينترنت اشيا)، فناپ‌تلكام (ارائه‌دهنده‌ي زيرساخت‌هاي مخابراتي) و شناسا (سرمايه‌گذار خطرپذير) راه‌اندازي شد. در مراسم اين افتتاحيه كه نهم بهمن در محل صندوق نوآوري و شكوفايي برگزار شد، تفاهم‌نامه‌اي ميان كنسرسيوم لينك‌نت و سازمان فناوري اطلاعات براي ارائه‌ي خدمات رايگان شبكه‌ي لينك‌نت به استارتاپ‌ها امضا شد.

به گزارش زوميت، امضاي اين قرارداد به استارتاپ‌هاي حوزه‌ي IOT امكان مي‌دهد كه طي ۶ ماه تا سقف ۱۰۰ دستگاه را به‌طور رايگان و ۶ ماه بعد با تخفيف به شبكه‌ي لينك‌نت متصل كنند. درواقع لينك‌نت زيرساختي براي توسعه‌ و گسترش سرويس‌هاي اينترنت اشيا ايجاد كرده است. شركت فناپ‌تلكام با داشتن بيش از ۱۲۰ دكل و پاپ‌سايت در شهر تهران، زيرساخت موردنياز شبكه را دراختيار لينكپ قرار مي‌دهد تا شركت‌هاي مختلف بتوانند به شبكه‌ي لينك‌نت متصل شوند و در راستاي هوشمندسازي ساختماه‌ها و مصرف بهينه‌ي انرژي حركت كنند. تمركز لينكپ بر ارائه‌ي راهكارهاي هوشمندسازي محيطي است كه در ساختمان‌ها و مجتمع‌هاي تجاري اداري و مسكوني استفاده مي‌شود.

هم‌اكنون لينك نت در ۱۳ نقطه‌ي تهران فعال شده و برنامه‌ريزي شده تا انتهاي سال كل تهران تحت پوشش اين شبكه قرار بگيرد. مديرعامل فناپ در اين مراسم اظهار كرد كه دولت‌ها با ايفا كردن نقش خود به‌عنوان ناظر مي‌توانند به رشد كشور كمك كنند اما تجربه نشان داده كه اگر دولت‌ها دخالت مستقيم در اين حوزه داشته باشند، نتيجه‌ي آن، تنها عقب افتادن از كار و رشد منفي است.

مدير عامل فناپ در مراسم راه اندازي لينك نت

مديرعامل شركت فناپ كه زير نظر دولت اقدام به شبكه‌سازي مي‌كند، اعتقاد دارد كه ازدياد زيرساخت‌ها كاري را به پيش نمي‌برد و اكنون با هم‌افزايي ايجاد شده و تولد شركتي به‌نام لينك‌نت، تمام ارائه‌دهندگان سرويس‌هاي IOT مي‌توانند در اين بستر فعاليت كنند؛ چرا كه رقابت طبيعتا بايد در بخش سرويس باشد و نه زيرساخت.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/tech-iran/367540-linknet-first-public-iot-network-iran/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.