كاناليز: اپل با رشد فروش آيپد تسلط خود را بر بازار تبلت حفظ كرده است

به گزارش MacRumors و با استناد به آمار منتشرشده از شركت تحقيقاتي كاناليز، اپل در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹٫۲ ميليون دستگاه آيپد به ‌فروش رسانده كه ۴۰ درصد بيشتر از ۱۳٫۷ ميليون دستگاه تخمين زده‌شده در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ است. غول دنياي فناوري با عملكرد درخشانش توانسته ۳۶ درصد سهم بازار جهاني تبلت را به خود اختصاص دهد و با فاصله‌ي دو برابر در مقايسه با رقيب ديرينه‌اش سامسونگ، در رتبه‌ي نخست اين فهرست جاي بگيرد. شركت كره‌اي با كسب ۱۹ درصد از سهم بازار، موفق به فروش ۹٫۹ ميليون دستگاه تبلت شده است.

در گزارش مذكور آمده است كه آمازون با اكتفا به سهم ۱۲ درصدي بازار، ۶٫۵ ميليون تبلت عرضه كرده است و لنوو با ۵٫۶ ميليون و هواوي با ۳٫۵ ميليون دستگاه تبلت، در رتبه‌هاي بعدي قرار گرفته‌اند. كاناليز در اين باره مي‌گويد:

اپل با سهم ۴۰ درصدي و فروش ۱۹٫۲ ميليون، بهترين عملكرد آيپد را از سه‌ماهه‌ي چهارم سال ۲۰۱۴ داشته است. سامسونگ با حمل ۹٫۹ ميليون تبلت، رتبه‌ي دوم بازار را حفظ كرد كه ۴۱ درصد بيشتر از بازه‌ي مشابه در سال گذشته است. به دليل تقاضاي بي‌سابقه در فصل تعطيلات، آمازون با حمل ۶٫۵ ميليون دستگاه تبلت رتبه‌ي سوم و لنوو با فروش ۵٫۶ ميليون و رشد ۱۲۵ درصدي سريع‌ترين رشد تعداد فروشنده را داشت. هواوي تنها شركت در ميان پنج فروشنده‌ي برتر بود كه محموله‌هاي سالانه‌اش با كاهش مواجه شد.

منبع:

https://www.zoomit.ir/economics/367532-apple-best-selling-tablet-2020-market/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.