مزاياي سئو چيست؟

تكنولوژي روز

مزاياي سئو چيست؟

بهترين تعريف براي سئو سايت چيست؟

به پروسه بهينه سازي سايت، به صورتي كه بتواند در نتايج ارگانيك موتورهاي جستجو  (از جمله گوگل) رتبه پيدا كند، سئو گفته مي شود. سايتي كه سئو موفقي داشته باشد هم براي كاربر و هم براي موتور جستجو محبوبيت دارد. سئو مجموعه اي از عوامل تكنيكي كه در داخل و ساختار سايت انجام مي شود (on-page SEO) و بخش هاي لينك سازي و بازاريابي سايت در اينترنت و شبكه هاي اجتماعي (off-page SEO ) است.

مزاياي سئو

مزاياي سئو چيست؟

بيش از 80% بازديد اينترنت از طريق موتورهاي جستجو تقسيم مي شود، همين موضوع كافيست تا توجه تمام مديران سايت در دنيا را براي كسب درصدي از اين بازديد به خود جلب كند. اما مهمترين مزيت سئو seo يا بهينه سازي سايت هدايت بازديدكننده هدفمند به سايت است. در واقع با استفاده از تكنيك هاي سئو شما مي توانيد افرادي را كه به دنبال خريد محصولات سايت شما هستند به سمت سايت خود هدايت كنيد و درصد قابل توجهي از اين افراد را به مشتري تبديل كنيد و از سايت خود كسب درآمد داشته باشيد. در واقع هيچ روش بازاريابي اينترنتي ديگري تا اين اندازه بازگشت سرمايه گذاري ندارد. نكته قابل توجه در سئو اينجاست كه شما بدون پرداخت هزينه هاي بالا مي توانيد چنين كاري را انجام دهيد و سرمايه گذاري كه در زمينه سئو سايت خود انجام مي دهيد، بازگشت سرمايه قابل توجهي نسبت به ساير روش هاي بازاريابي اينترنتي و سنتي خواهد داشت، بنابراين اگر به دنبال توسعه كسب و كار خود هستيد، اولين كاري كه بايد انجام دهيد، سرمايه گذاري در زمينه سئو وب سايت خود است. هنري فورد در مورد اهميت تبليغات مي گويد : توقف تبليغات براي صرفه جويي در هزينه ها مانند متوقف كردن ساعت براي صرفه جويي در وقت است.

اهميت سئو و بهينه سازي سايت - چرا سئو مهم است؟

شايد شما هم مانند هزاران كسب و كار تنها به دليل مزاياي ديجيتالي به سراغ بهينه سازي سايت رفته ايد كه بي‌راه هم نرفته‌ايد؛ زيرا بي‌ترديد، سئو قابليت جستجوپذيري و در دسترس بودن سايت شما را بهبود مي‌بخشد اما سئو خواص ديگري هم دارد. برخي صاحبان كسب و كارها به غلط تصور مي‌كنند سئو حرفه اي، ويژه صنايع بزرگ است؛ اما حقيقت آن است كه سئو به سايز شركت ارتباطي ندارد، بلكه به شدت تحت تاثير انگيزه هاي پيشرفت، استراتژي و بازاريابي اصولي شماست.

1.    جستجوي ارگانيك، اصلي ترين منبع ترافيك سايت شماست:

جستجوي ارگانيك سايت، بخش بزرگي از عملكرد وب‌سايت‌ها  را به خود اختصاص مي‌دهد و از مزيت هاي رقابتي مهم در برابر ديگر كسب و كارها به شمار مي‌رود. و در نهايت، به بالا بردن نرخ تبديل (conversion) يا مشاركت كاربران منجر مي‌شود. همان‌طور كه بازاريابان مي‌دانند، گوگل بخش بسيار بزرگ و قابل‌توجهي از بازار جستجو، يعني ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقبا، يعني yahoo، Bing، Baidu و... در اختيار دارد. اين عدد به اين معني است كه اكثر كاربران در سراسر دنيا حداقل روزي يك بار براي جستجوي اطلاعات به گوگل مراجعه مي‌كنند، چون گوگل علاوه بر بهترين موتور جستجوگر در دنيا، محبوب ترين سرويس ارائه دهنده ايميل نيز است. با اين اوصاف پر واضح است كه سئو حرفه اي و سايتي بي نقص، شما را به يكي از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبديل خواهد كرد و به معني دستيابي به مشتريان بيشتر و گسترش برند است.

2.   سئو موجب ايجاد اطمينان و credinility مي‌شود:

هدف نهايي سئو و بهينه سازي سايت، ايجاد سايتي با دامنه قوي، طراحي زيبا و بدون نقص است كه تجربه كاربري فوق العاده اي پديد آورد و از طريق جستجو به راحتي قابل دستيابي باشد. موتورهاي جستجوگر از جمله گوگل معيارهاي متعددي براي امتيازدهي به دامنه قوي سايت دارند، از جمله : بك لينك‌هاي باكيفيت؛ روش‌هاي machine learning، بهينه سازي صفحات داخلي سايت و محتوا. از ياد مبريد كه ساخت برندي قابل‌اعتماد، به تلاش، صبوري و تعهد و تضمين كيفيت نياز دارد. مشتري‌ها اصولا بي‌دليل به يك محصول اعتماد نمي‌كنند. بنابراين خدمات سئو حرفه اي را در كنار ارتقاي كيفيت محصول، به صورت موازي پيش ببريد.

3.   سئو خوب به معني تجربه كاربري بهتر است:

اگر بخواهيم روراست باشيم، بايد اعتراف كنيم كه رشد ارگانيك، آرزوي تمامي كسب و كارهاست؛ اما شركت‌هاي مطرح مانند آمازون، از همان ابتدا رشد ارگانيك نداشته‌اند، بلكه با اهميت دادن به تجربه كاربري، جايگاه كنوني را به دست آورده‌اند. گوگل نيز به مرور

سئو چيست؟ چرا بايد سايتمان را سئو كنيم؟

زمان معيارهاي تجربه كاربري مطلوب را از طريق فيدبك‌هاي كاربران، تشخيص داده است و آن را از مهم‌ترين عوامل امتيازدهي به سايت ها قرار داده است. براي مثال كافي است كه به صفحات نتايج جستجو گوگل (SERP) هنگام تايپ يك عبارت، نگاهي بيندازيد. گوگل در همان صفحه پاسخ مطلوب كاربر را به او مي‌دهد و كاربر با خواندن SERP بهترين لينك را انتخاب مي‌كند و وارد سايت مي‌شود. در واقع هدف اصلي گوگل از اصرار بر بهينه سازي سايت آن است كه كاربران با كمترين كليك، به آنچه مي‌خواهند، دست يابند. 

 

براي مطالعه مقالات آموزشي منتشر شده توسط وب24 به صفحه آموزش سئو مراجعه نماييد.

 

 

سئو سايت توسط وب24

 


4.   سئوي Local به معني افزايش مشاركت، ترافيك و نرخ تبديل است:

به دليل افزايش و رشد ترافيك استفاده از تلفن همراه، جستجوي محلي تا حد زيادي موفقيت شركت هاي كوچك و متوسط را تعيين مي‌كند. سئو محلي بهينه سازي سايت براي محدوده اي خاص مثل شهر، كشور، شهرستان و منطقه است، به طوري كه ساكنان محلي بتوانند دسترسي راحت‌تري به شما داشته باشند. بدين ترتيب كاربران به شما بيشتر اعتماد مي‌كنند و شما را يك گام به معامله نزديك‌تر مي‌سازند.
متخصصان حرفه اي سئو، اين كار را با بهينه كردن محتواي سايت براي مخاطب محلي، استفاده از تصاوير آشنا و نقل قول‌هاي رايج آن بخش، انجام مي‌دهند. راه اندازي شبكه‌هاي اجتماعي و گنجاندن محتواي مرتبط، يكي از اين اقدامات است. همچنين توجه به نظرات كاربران در گوگل و در ديگر سايت‌ها مانند Yelp، Home Advisor تاثير زيادي دارد.

5.   سئو در چرخه خريد تاثير دارد:

بي‌ترديد از مهم‌ترين مزاياي اينترنت از ديدگاه مشتريان، امكان تحقيق و بررسي است. بنابراين استفاده هوشمندانه صاحبان كسب و كارها از ارائه پيشنهادات خوب و وسوسه‌كننده و مطمئن، به برنده شدن شما دامن مي‌زند. قرار دادن علامت تجاري برند در مكان‌هاي مرتبط، از اين دست اقدامات است. اين نوع تبليغات اثربخشي خود را بيش از همه در سئو محلي نشان مي‌دهد.

6.   روش هاي سئو هميشه به‌روز مي‌شود:

يكي از مهم‌ترين تكنيك هاي سئو اين است كه ثابت نيست و همواره از معيارهاي مختلفي تاثير مي‌پذيرد؛ بنابراين صاحبان سايت‌ها و كسب و كارها بايد اقدامات سئو سايت را همواره ارزيابي كنند. از خاطر مبريد حالا كه دنياي جستجو در اختيار گوگل قرار دارد، قواعد بازي را به صورت مستمر تغيير مي‌دهد؛ بنابراين نظارت مستمر براي رقابت موثر را فراموش نكنيد. تغييرات عمده در الگوريتم هاي بازديد از سايت و فروش را هميشه بررسي كنيد. همه مي‌دانيم كه گوگل سالانه الگوريتم هاي خود را تغيير مي‌دهد و در صورت غفلت از اين موضوع، به زودي رتبه خوبتان در گوگل را از دست مي‌دهيد.

7.   داشتن درك صحيح از سئو، به معني درك صحيح محيط وب است:

محيط جهاني وب همواره در حال تغيير است و قرار داشتن در صدر آن، چالشي بزرگ محسوب مي‌شود. حفظ رتبه خوب سئو با درك محيط جهاني وب، همبستگي دارد؛ بدين صورت كه با آگاه بودن از تاكتيك‌هاي شركت‌هاي تجاري و رقباي محلي،  مي‌توانيد خدمات seo را به‌روز و بهينه‌تر اجرا كنيد.

8.   سئو نسبتا ارزان است:

هيچ‌كس منكر هزينه‌هاي سئو براي بهبود طراحي سايت، توليد محتوا و بهبود تجربه كاربري نيست؛ اما سئو به نسبت بازده بلندمدتش، به‌صرفه است. در حقيقت مي توان گفت سئو هزينه نيست، بلكه نوعي سرمايه‌گذاري است و مانند اغلب پديده‌هاي موجود در عالم، هرچه به آن توجه بيشتري كنيد، پيشرفت بيشتري خواهد كرد.

9.   سئو يك استراتژي بلندمدت است:

سئو و بهينه سازي سايت در همان سال اول تاثيرات مثبتي خواهد داشت كه تا سال‌ها پايدار مي‌ماند؛ اما با پيشرفت و رشد بازار، بايد تغييرات بازار را از نزديك دنبال كنيد. هرچه زمان و دقت بيشتري صرف سئو سايت شود، وضعيت كسب و كار شما در بازار بهتر خواهد بود.

10.  سئو قابل‌ اندازه‌گيري است:

اندازه‌گيري خدمات seo با استفاده از ابزارهاي مختلفي كه استفاده از اغلب آن‌ها رايگان است، مانند گوگل وبمستر تولز، انجام‌شدني است؛ اما آنچه شما را به مراجعه به متخصص سئو نيازمند مي‌كند، پيدا كردن همبستگي است. هيچ ابزاري نمي‌تواند با قطعيت به شما اعلام كند كه كلمات كليدي در افزايش نرخ كليك سايت نقش بيشتري داشته اند يا اصلاح تجربه كاربري. تحليل هايي كه ابزارهاي سئو در اختيار شما قرار مي‌دهند، ارزشمند خواهند بود، در صورتي كه ارتباط عوامل مختلف را با همديگر كشف كنيد.
معمولا صاحبان كسب و كارها و مديران سايت‌ها دوست دارند بدانند كجا قرار گرفته‌اند، چگونه به اينجا رسيده‌اند و با در پيش گرفتن چه رويكردي به جايگاه بهتري دست پيدا خواهند كرد؛ اما هيچ راهي جز تجربه و كمك گرفتن از مشاوران وجود ندارد.

11.   سئو فرصت‌هاي جديد ايجاد مي‌كند: 

سئو حرفه اي سايت نه تنها موجب كشف و ارتقاي كسب و كار مي‌شود، بلكه فرصت هاي ويژه‌اي براي درخشش برند فراهم مي‌كند. هرچه نام تجاري شما بهتر تبليغ و شناسانده شود، فرصت هاي بيشتري براي رشد خواهيد داشت. اجراي حرفه اي سئو سايت، شما را متوجه اين قابليت خواهد كرد.

12.  اگر در صفحه اول نتايج جستجو گوگل نيستيد، باخته‌ايد:

اين موضوع يك راز يا واقعيتي نيست كه گوگل از شما پنهان كرده باشد. مطالعه‌اي كه اخيرا انجام گرفته است، نشان مي‌دهد معمولا سه نتيجه اول صفحه جستجو گوگل، نزديك به ۴۰ درصد نرخ كليك را به خود اختصاص مي‌دهند و نزديك به ۳۰ درصد از لينك هاي صفحه اول و دوم گوگل هيچ كليكي دريافت نمي‌كنند. بنابراين فراموش نكنيد كه اگر در نتايج صفحه اول گوگل نيستيد، يعني ديده نمي‌شويد و بايد به دنبال راه‌حل بگرديد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.