بازاريابي سئو چيست؟ ؛ SEO MARKETING نوعي روش بازاريابي برپايه ظرفيت هاي موتورهاي جستجو است كه بسياري از صاحبان وب سايت يا مشاغل براي خدمات سئو به منظور بهره گيري از نتايج مثبت آن تمايل دارند اما بسياري از آنها نمي دانند بازاريابي سئو چيست و چه مراحل و استراتژي هايي را شامل مي شود.
هدف بازاريابي سئو در تغيير و بهبود مكاني است كه يك سايت در گوگل و ساير موتورهاي جستجو دارد كه به طبع آن مشتريان و درآمد بيشتري را براي مالكين كسب و كارها فراهم مي كند. اين روش با رساندن يك وبسايت به سطح قابل قبولي از زيبايي ، كارايي و عملكرد مزاياي فوق العاده اي را به همراه دارد.
بازاريابي سئو فرآيند افزايش كيفيت و كميت ترافيك يك وب سايت بصورت مستمر است و برخلاف تبليغات كليكي و هزينه بر ، از شما هيچ هزينه اي براي ورود كاربر به سايت دريافت نمي شود و از آن به عنوان يك سرمايه گذاري بلند مدت نام مي برند. سئو با هدف افزايش تعداد و كيفيت جستجوي طبيعي و كاملا رايگان به ازاي تعداد بي شماري از كلمات كليدي جستجو شده توسط كاربران اجرا مي شود.
پيشنهاد مي كنيم حتما مقاله سئو چيست؟ را مطالعه نماييد تا تفاوت مفهوم بازاريابي سئو با سئو را متوجه شويد.
انواع بازاريابي با سئو
اگر بازاريابي را به دو دسته محلي و جهاني تقسيم كنيم ، در اين صورت با دو وضعيت سئو محلي و جهاني مواجه هستيم. شما يا مشتريان داخلي و محلي داريد و يا علاوه بر آنها جذب مخاطبان بين المللي و فرامرزي را نيز هدف قرار داده ايد. در هريك از اين شرايط روش هاي متفاوتي براي بازاريابي و تبليغات در موتور جستجوي گوگل پيش رو داريد. گوگل شركتها را براساس نوع فعاليت و مشتريان ، مكان جغرافيايي و تلاش هايي كه براي سئو انجام گرفته است را با دقت دسته بندي مي كند.
بازاريابي محلي
بازاريابي محلي سئو نوعي از روش هاي سئو محسوب مي شود كه به توليد و تنظيم مطالب ، لينكها و برچسب ها مختص نتايج و مخاطبان محلي اختصاص دارد به گونه اي كه جذب افراد ساكن در نزديك ترين مكان جغرافيايي را هدف قرار مي دهد. يعني زماني كه يك فرد از يك مكان يا شهر و كشور مشخص عبارت كليدي را جستجو مي كند ، نزديك ترين خدمات ، شركت ها و وبسايت ها از نظر مكاني به وي پيشنهاد داده مي شود. مثلا اگر شخصي در تهران و منطقه پونك ، عبارت دندانپزشكي را جستجو كند ، ابتدا و در بالاي ليست نتايج كلينيك هاي دندانپزشكي در پونك با آدرس دقيق ، شماره تماس و ساعات كاري كلينيك به وي ارائه مي شود.
بازاريابي جهاني
سئو جهاني خدماتي است كه مشاغل يا صاحبان سايت به منظور افزايش ترافيك كلي و نه فقط ترافيك محلي به آن نياز دارند ، در اين حالت هدف شما كسب مشتريان از ساير شهرها و مخاطبان بين المللي است. اين استراتژي سئو كمي پيچيده تر و زمانبر است اما تاثيرات به مراتب بيشتري بر سودآوري وبسايت شما دارد.
طبق گفته موزلو ، سئو يك فرآيند يك باره نيست و بايد در طول زمان و مستمر ادامه داشته باشد. اين امر به چند دليل است، كلمات و عباراتي كه كاربران جستجو مي كنند به مرور زمان تغيير مي يابد ، فاكتورهاي رتبه بندي سايت ها در گوگل دائما به روز مي شوند و طبيعتا در هر صنعتي يك سري رقباي فعال هستند كه جهت دستيابي به كسب رتبه خوب در نتايج جستجو تلاش مي كنند. پس باتوجه به اين مسائل ، مي توان به حقيقت اين موضوع پي برد.
مراحل بازاريابي سئو
مانند تمام مدل ها و روشهاي بازاريابي ، بهينه سازي موتورهاي جستجو نيز مراحل و الگوهايي دارد كه بايد رعايت شوند.
سلسله مراتبي براي بازاريابي سئو وجود دارد كه صاحبان مشاغل بايد از آن پيروي كنند.
سئو يك فرآيند چند مرحله اي است. مهم تر اينكه براي حفظ جايگاه مناسب در گوگل اين چرخه بايد مرتبا تكرار شود و هيچ پاياني ندارد. نمي توان انتظار داشت پس از رسيدن به رتبه اول گوگل ، عمليات سئو قطع شود، زيرا مي تواند سقوط سايت را به همراه داشته باشد.
اين موارد كليات بازاريابي سئو را شامل مي شوند و به عنوان پيش نياز مباحث تخصصي و مراحل انجام سئو قلمداد مي شوند.
تحليل بازار و رقبا
در مرحله اول شما بايد تحليل درستي از بازار هدف و رقباي خود داشته باشيد. در هر صنعتي كه فعاليت مي كنيد ، پيش از شما وبسايت هايي اقدام به راه اندازي و استراتژي كسب و كارهاي الكترونيكي كرده اند و مطمئنا بعد از شما نيز سايت هايي خواهند آمد. اين شرايط رقابت را شديد مي كند. همچنين نوع بازاري كه در آن فعاليت داريد و مشريان هدف در تعيين استراتژي هاي بازاريابي سئو تاثير دارند.
انتخاب استراتژي سئو مناسب
پس از شناخت كامل و تحليل شرايط ، مي توانيد با كمك يك متخصص سئو ، استراتژي سئو مناسبي انتخاب كنيد. ابتدا از چه بخش هايي شروع كنيد ، كدام فاكتورها براي سايت شما ضروري تر هستند ، مشتريان چه انتظاري از سايت شما دارند ، چگونه بازديد را افزايش دهيد، يك سايت شركتي داريد يا فروشگاه اينترنتي ؟ همه اين موارد بايد در انتخاب استراتژي در نظر گرفته شود. همچنين مي توان از مدلهاي معروف و آزمايش پس داده بازاريابي الكترونيكي نيز استفاده كرد.
اجراي بازاريابي سئو
براي تحقق هر آنچه در مرحله قبل در نظر داشته ايد بايد اقدام به اجراي اصولي بازاريابي سئو براساس متد و استراتژي تعيين شده نماييد. اين مرحله مهم ترين فاز سئو محسوب مي شود و خود چندين زيرشاخه و فرآيند را دربر مي گيرد. سئو قالب ، بهينه سازي تصاوير ، بهبود تجربه كاربري ، افزايش قابليت و امكانات سايت ، فشرده سازي كدها ، افزايش بازديد از طريق موتورهاي جستجو ، ارتقاي برند ، ارتباط موثر با شبكه هاي اجتماعي ، توليد محتوا و بسياري از اقداماتي كه در مرحله انتخاب استراتژي اولويت بندي شده اند ، اجرا و پياده سازي مي شوند.
آناليز نتايج و دستاوردها
با اين اوصاف شما موفق شديد يك چرخه از بازاريابي سئو را طي كنيد كه نتايج و دستاوردهايي را به همراه داشته است كه برخي مطابق ميل و مطلوب شما بوده و ممكن است نكاتي نيز خوشايند نبوده باشد و يا نياز به تقويت يا حذف تعدادي از آنها وجود داشته باشد. پس بايد
بازاريابي سئو چيست |
نتايج بدست آمده را از طريق ابزارهايي مانند كنسول گوگل اناليز نماييد. همچنين مقايسه ميزان هزينه و درآمد را انجام دهيد و دور روش هايي كه علي رغم صرف هزينه هاي بالا ، بازده مناسبي نداشته اند خط قرمز بكشيد.
پس از طي تمام اين مراحل ، مجددا بايد اين فرآيند را اجرا نماييد ، اما در هر چرخه با ديد جديد و كامل تر از گذشته. مطمئن شويد كه همواره انرژي و زمان بيشتري را نسبت به رقبا براي بازاريابي سئو مي گذاريد تا جايگاه اول شما در رتبه بندي گوگل تضمين شده باشد.
- چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ ۰۹:۵۰
- ۷۳ بازديد
- ۰ نظر