براساس گزارش جديد نيويورك تايمز، مايك بلومبرگ ميلياردر مشهور آمريكايي و از كانديداهاي انتخابات رياست جمهوري ۲۰۲۰ در اين كشور وارد همكاري با شركتي به نام Meme 2020 شده تا راي دهندگان جوان را از طريق فضاي مجازي با خود همراه كند.
در بخشي از اين كمپين تبليغاتي، برخي اكانت هاي مشهور ميم نظير grapejuiceboys@ وtank.sinatra@ پيام هاي مستقيم ساختگي از بلومبرگ را منتشر خواهند كرد تا نظر جوانان را به اين كانديد جلب كنند. براي مثال در يكي از اين پيام ها بلومبرگ مي گويد كه پيش از اشتراك گذاري عكس رقيب انتخاباتي اش كار با فتوشاپ را ياد گرفته است.
اين كمپين زاييده ذهن مايك پورژيسكي استراتژيست اصلي Meme 2020 و مديرعامل شركتي به نام Jerry Media است. اما كمپين تبليغاتي مايك بلومبرگ در شبكه هاي اجتماعي به اين ختم نمي شود. هفته گذشته وبسايت Daily Beast گزارش داد كه او با شركتي به نام Tribe قرار داد بسته تا به اينفلوئنسرهاي اينستاگرامي با اكانت هاي داراي هزار تا ۱۰۰ هزار دنبال كننده پول بدهد (۱۵۰ دلار بابت هر پست) و آنها نيز در عوض به مخاطبان خود بگويند كه چرا مايك بلومبرگ كانديدا بهتري نسبت به رقبايش است.
يكي از سخنگويان ارشد كمپين انتخاباتي بلومبرگ در مصاحبه با نيويورك تايمز اظهار داشت كه مايك بلومبرگ با خالقان محتوا در شبكه هاي اجتماعي وارد همكاري شده است و قصد دارد از آنها براي تبليغ استفاده كند. او در اين باره گفت:
شايد استفاده از ميم در كمپين هاي انتخابات رياست جمهوري استراتژي تازه اي باشد اما ما مطمئن هستيم براي رسيدن به مردم در جايي كه حضور دارند بسيار موثر واقع مي شود و مي توانيم به لطف اين استراتژي با عمليات هاي ديجيتالي قدرتمند ترامپ رقابت كنيم.
البته اينكه استفاده ترامپ از شبكه هاي اجتماعي نظير توييتر و ديگر پلتفرم ها تا چه اندازه در جذب مخاطب براي او موثر بوده جاي سوال دارد اما به سختي مي توان گفت كه ميم هاي مايك بلومبرگ انگيزه هاي لازم را در راي دهندگان جوان آمريكايي ايجاد خواهند كرد. آنچه روشن است اين اولين باري است كه يك كانديداي سياسي تلاش كرده از اينفلوئنسرها براي جذب راي استفاده كند.
منبع:
- چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ ۰۹:۵۱
- ۶۹ بازديد
- ۰ نظر