سئو چيست و چرا اهميت دارد؟

سئو (SEO) يا بهينه سازي براي موتورهاي جستجو، به منظور شفا عملكرد سايت شما براساس استاندارهاي موتورهاي جستجو و جذب بازديدكنندگان بيشتر از اين طريق انجام ميگيرد. فاكتورهاي زيادي در سئو سايت شما تاثيرگذارند، از كلمات بكار رفته در متن و درونمايه لغايت لينك‌هاي ورودي به سايت شما از سايت‌هاي ديگر، گاهي اوقات حصول اطمينان از

سئو چيست و چه اهميتي دارد

ساختار مناسب سايت شما براي موتورهاي جستجو را سئو ميناميم.
مهمترين سوالي كه كاربران از خود ميپرسند آن است كه تعريف ريزبين سئو چيست. سئو گردآور تكاپو هايي است كه در طراحي سايت، تعيين استراتژي محتوايي و فرآوري درونمايه اتمام ميدهيم تا جايگاه بهتري در نتايج جستجوي گوگل كسب كرده و بازديدكننده اكثريت براي سايت جذب كنيم.
ولي سئو به همين جا ختم نميشود عبارت SEO مخفف سه كلمه Search Engine Optimization است كه به معني بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو است. امروزه اين مفهوم به Search Experience Optimization تغيير مكشوف كه مساوي است با بهينه سازي تجربه كاربري از جستجو، به عبارت ديگر بايد براي خوشنودي كاربر از نتيجه يافت شده نيز اهميت ويژه اي قايل شويم.مفهوم سئو تنها مربوط به موتورهاي جستجو نيست بلكه مناسب سازي سايت براي بازديدكنندگان نيز از فاكتورهاي اصلي آن ميباشد. بطوريكه در چند سال پسين سياست‌هاي گوگل با انتظارات بازديدكنندگان از سايت‌ها همجهت شده است.
تاثير رفتار كاربران بر سئو چيست؟الگوريتم هاي جديد گوگل به اخص الگوريتم RankBrain سعي ميكنند تا رفتار كاربران اثناء جستجو را آناليز كرده و متناسب با همان رتبه بندي نتايج را بهينه كنند. هر زمان كاربر عبارتي را در گوگل جستجو ميكند و يك يا چند نتيجه موجود در پيشنهادات گوگل را انتخاب خواهد كرد. گوگل به برگزيدن كاربران توجه زيادي خواهد كرد. بعنوان مثال اگر يك سايت در رتبه پاييني از نتايج گوگل باشد اما كاربران زيادي بر روي آن كليك كنند گوگل جايگاه اين سايت را شفا خواهد داد.
علاوه براين موعد حضور كاربران در يك سايت تا جستجوي دوباره در گوگل اهميت ويژه اي خواهد داشت. از زمانيكه كاربر وارد سايت شما ميشود لغايت زمانيكه مجدد همان عبارت يا عبارتي مثل با آن را در گوگل جستجو ميكند Dwell Time ناميده ميشود. اگر برادر داريد بدانيد كارايي رفتار كاربران بر سئو چيست رهنمود ميكنيم مقاله RankBrain چيست را مطالعه كنيد.
آكادمي وبسيما با برگزار دوره هاي حضوري در گويه دوره آموزش سئو، تعليم گوگل وبسمتر و تعليم سئو كلاه خاكستري به شما كمك ميكند كه گردآور اي ارزشمند از فرهنگ و تجربه را در زماني اختصار كسب كرده و جايگاه خود را در نتايج جستجو شفا دهيد.

اهميت سئو در چيست؟اكثر كاربران اينترنتي صفحات مورد نظر خود را از موتورهاي جستجوي اصلي مثل گوگل، بينگ و ياهو پيدا ميكنند. از اين‌رو سئو مناسب كليد شما براي رسيدن به بازديد اغلب است. علاوه براين موتورهاي جستجو همان چيزي را در برگزيدن كاربران پيمان ميدهند كه آنها بدنبالش هستند، به همين دليل در سنجش با تبليغات اينترنتي مشتريان اعتماد بيشتري به سايت شما خواهند داشت و اين فرمايش پرتو ميدهد كه ارزش سئو چيست و چرا بايد به آن توجه كرد.
كلمات جستجو شده بدست كاربران در موتورهاي جستجو اهميت بالايي دارند، تجربه نشان داده است كه جذب بازديدكننده زياد از طريق گوگل ميتواند كاميابي هر شركتي را تضمين كند. بازديد بدست آمده از طريق هاي سئو بر هر گونه تبليغ مزيت داشته و در دراز مدت خرج كمتري را نيز به شما تحميل خواهد كرد.
چرا موتورهاي جستجو بيچارگي به سئو دارند؟گوگل موتوري هوشمند است ولي هنوز بيچارگي به كمك كاربران دارد، آنها دائم در تلاشند تا نتايج بهتري را به كاربران اينترنتي ارائه دهند، با اين حال محدوديت‌هايي در اين گذرگاه هستي دارد كه نياز به سئو سايت را ايجاد ميكند. سئو اشتباه ميتواند شما را از حيث كاربران نهان كرده و تمام سعي شما را هدر دهد، برآيند اينكه رقباي شما با محتوايي ناتوان تر بازديد و محبوبيت اكثريت داشته باشند.
ربات هاي خزنده گوگل فاكتورهاي نسبتا مشخصي براي درك محتواي صفحه دارند كه در چهره رعايت آنها بخت شما براي كسب جايگاه افزايش مي يابد. اين فاكتورها را اصطلاحا onpage seo مي ناميم و براي موفقيت بايد دقيقا بدانيم كه اين فاكتورها در سئو چيست.
مهمترين مراحل سئو سايت چيست؟سئو و بهينه سازي يك سايت فرآيندي زمانبر و پيوسته است. تكنيك ها و روش هاي زيادي براي كسب جايگاه بهتر در نتايج گوگل وجود دارد كه هر كدام ميتوانند كارايي مثبتي در اين پروسه داشته باشند. براي موفقيت در سئو هر سايت نيازمند ۳ بازوي اصلي هستيم كه عبارتند از:


سه بازوي اصلي براي كاميابي در سئو چيست؟1- سئو تكنيكال
استانداردسازي كدنويسي سايت، رعايت اصول سئو در طراحي، نشان گذاري استاندارد، بهينه سازي سرعت سايت، طراحي نسخه ريسپانسيو و مواردي از اين قبيل را سئو تكنيكال مي ناميم. براي شروع فعاليت هاي پيوسته با بازاريابي محتوا پيش از هر چيز به يك بستر نيرومند و سايت استاندارد دربايستن خواهيم داشت.
2- بازاريابي محتوا
فعاليت هايي دربرگيرنده معرفي كلمات كليدي ارزشمند، آناليز رقبا، تدوين راهبرد محتوايي، فرآوري محتواي ارزشمند، برچسب گذاري و دسته بندي، لينك سازي داخلي و … را ميتوان بخشي از فرآيند بازاريابي درونمايه دانست. موفقيت در سئو بدون درونمايه كم و بيش غيرممكن است.
3- لينك سازي هدفمند
رعايت استانداردهاي سئو تكنيكال و فرآوري محتواي ارزشمند ميتواند شما را به صفحه اول نتايج گوگل برساند ولي براي كسب رتبه ۱ و رقابت با سايت هاي قديمي تر شما نيازمند لينك سازي بيگانه براي سايت خود هستيد. كار و جنبش در شبكه هاي اجتماعي، فروم هاي تخصصي، كامنت ماركتينگ، خريد بك لينك، خريد رپورتاژ اعلان و … را اصطلاحا SEO Off-page مي ناميم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.