مويابل در صدر محبوب‌ترين پلتفرم‌هاي بازار گيمينگ

بر اساس بررسي‌هاي سايت گيمينگ اسكن از بازار گيمينگ، مشخص شده كه گيمينگ با موبايل بيشترين درآمد را براي توسعه دهندگان دارد. در سال ۲۰۱۸ بازار گيمينگ موبايل حدود ۶۸.۵ ميليارد دلار ارزش‌گذاري شده بود كه ۵۴.۹ ميليارد دلار آن از طريق موبايل‌هاي هوشمند و ۱۳.۶ ميليارد دلار توسط تبلت‌ها تامين شده بود.

بازار گيمينگ

 

تخمين‌ها براي سال‌هاي آتي از پيشرفت بازار گيمينگ موبايل خبر مي‌دهند، در حالي كه انتظار مي‌رود گيمينگ با كامپيوترهاي شخصي و بازي‌هاي مبتني بر مرورگر‌ها كوچك‌تر شوند. در حال حاضر اما بيشترين درآمد از دستگاه‌هاي مبتني بر سيستم‌عامل iOS تامين مي‌شود ولي با استناد به پيش‌بيني‌ها، مي‌توان گفت كه سيستم‌عامل اندرويد تا سال ۲۰۲۳ درآمد بيشتري از اپل در گيمينگ داشته باشد. براي مثال مي‌توان از بازي Clash of Clans نام برد كه با اختلاف كمي، درآمدزاترين بازي موبايل در آمريكا بود.

بازار گيمينگ

 

اين بازي كه توسط توسعه‌دهنده فنلاندي سوپرسل ساخته شده، در كنار ديگر بازي خود يعني كلش رويال، توانستند درآمد قابل توجهي را به دست بياورند. نكته جالب اينجاست كه تنسنت (Tencent) نيز سهم زيادي از اين كمپاني بازي سازي را در اختيار دارد كه نشان‌دهنده حضور قدرتمند اين شركت چيني در اين بازار است. با اين حال شايد چندان غافلگيركننده نباشد كه بدانيد ۴۰ درصد درآمد‌هاي ناشي از گيمينگ موبايل توسط پرداخت‌ها درون برنامه‌اي به دست آمده است.

بازار گيمينگ

 

در جايگاه دوم منبع درآمد‌هاي اين بازار مي‌توان به تبليغات داخل بازي‌ها اشاره كرد كه ۳۰ درصد از درآمد‌هاي بازار گيمينگ موبايل را به خود اختصاص داده است، ولي تنها براي مقايسه كافيست بدانيد برنامه‌ها بيشتر درآمدشان از طريق نمايش ويديو و تبليغات است. در ديگر سمت اين بازار اما VR قرار دارد كه مانند سال‌هاي گذشته چندان پيشرفت نكرده است.

بازار گيمينگ

 

بيشتر كاربران اسم اين تكنولوژي را شنيده‌اند ولي از نظر آن‌ها آنقدر گران است كه نخواهند به سمت آن بروند. از همين رو پيش‌بيني‌ها از افزايش چشمگير سهم بازار AR خبر مي‌دهند كه انتظار مي‌رود تا پايان سال، از سهم بازار VR پيشي بگيرند. كمپاني HTC هم با تمام مشكلاتي كه دارد، همچنان سومين توليد كننده هدست‌هاي VR به حساب مي‌آيد.

بازار گيمينگ

 

اين كمپاني اما راهي طولاني پيش رو دارد كه به سوني و فيسبوك برسد. همچنين انتظار مي‌رود كه گيمينگ، استفاده اصلي از تكنولوژي‌هاي AR و VR باشد، ولي در آينده ممكن است بسياري از كاربران از آن براي تجربه كنسرت‌ها و محتواي ويديوي استفاده كنند.

بازار گيمينگ

 

در آخر ذكر اين نكته خالي از لطف نيست كه بدانيد كشورمان در صنعت گيمينگ، جايگاه سوم منبع درآمد بازي‌ها در منطقه خاورميانه و آفريقا به حساب مي‌آيد

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/10/%d9%85%d9%88%db%8c%d8%a7%d8%a8%d9%84-%d8%af%d8%b1-%d8%b5%d8%af%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d8%a8%d9%88%d8%a8%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d9%84%d8%aa%d9%81%d8%b1%d9%85%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.