سئو دروني وب سايت ( On-page SEO ) به مجموعه اقداماتي گفته مي شود كه بر روي صفحات دروني تارنما صورت مي گيرد الي رتبه بهتري را در موتورهاي جستجوگر كسب كنند.
تگ عنوان را ذيل 60 كاراكتر نگه داريدگوگل براي نمايش عنوان صفحات محدوديتي را در نظر گرفته است.در حال حاظر اين محدوديت به چهره پيكسل (512 pixels) مي باشد.
از آنجا كه شمارش پيكسل ها تقريبا براي هر عنوان صفحه نشدني-ناشدني است، ما شمارش كاراكتري را مد نظر گرفتهايم كه به مراتب بسيار سادهتر هست.
توصيه مي شود كه تگ عنوان را نزديك پايين 60 كاراكتر نگه داريد لغايت گوگل عنوان سايت را به طور كامل پرتو دهد و بخشي از آن حذف نشود.
چگالي واژه ها كليدي را بيخيال شويد، بر روي فركانس كلمات كليدي تمركز كنيدخيلي ها بر اين باورداشت هستند كه گوگل چگالي كلمات كليدي را به عنوان يكي از فاكتورهاي رتبه دهي كاربرد مي كند، كه به نظر ما اين باره دور است.
البته در اين سوژه كه گوگل به شمار تكرار كلمات كليدي در صفحات اهميت مي دهد، شكي وجود ندارد. كه به عنوان بسامد كلمات كليدي شناخته مي شود.
در موردش انديشه كنيد:
تصوير كنيد كه يك صفحه كلمه كليدي “ترفند اينستاگرام” را يك
نكات مهم در سئو |
بار در محتواي صفحه استفاده كرده باشد.در مقابل صفحهاي ديگر آن كلمه كليدي را 7 بار استفاده كرده باشيد. به نظر شما كدام صفحه كلمه كليدي “ترفند اينستاگرام” رتبه بهتري دريافت خواهد كرد؟
نكته: كلمات كليدي را فقط چند بار در محتواي صفحات بهرهگيري كنيد. تكرار بيش از اندازه به ضرر سئو تارنما خواهد بود.
ايجاد صفحات حريم خصوصي و شرايط استفادهاين باره به بردباري بسيار به طور مستقيم بر روي رتبه سايت در گوگل كارايي نمي گذارد، ولي وجود آن مي تواند براي تجربه كاربري پسنديده باشد.
وجود صفحات سياست حفظ حريم خصوصي و شرايط بهرهگيري سايت شما را از سايت هايي كه اين صفحات را ندارند متاميز مي كند.در اصل، كاربران رغبت دارند كه با تارنما هايي كه رفتار حرفهاي دارند در وابستگي باشند. بعد اگر شما اين نوع صفحات را نداشته باشيد شماري از كاربران را از دست خواهيد داد.
رعايت كردن اين باره در تارنما هاي بازرگاني الكترونيك كه محصول يا خدماتي را ارائه مي كنند، زياد مهم است.
از عكس ها زيادي كاربرد كنيديكي از بهترين شيوه هايي كه با كمك آن مي توان خوانايي محتواي صفحات را افزايش عدل و توجه بازديد كنندگان را جلب كرد، استفاده از تصاوير مي باشد.
خوانايي راحت بدين معناست كه كابران متن را به طور كامل مطالعه كرده و برآيند اينكه مدت موعد بيشتري را در سايت خواهند ماند.
در عقيده داشته باشيد كه سيگنال هاي تجربه كاربري براي گوگل زياد مهم است؛ هر كاري را كه به شفا مدت موعد ماندگاري كاربران در سايت ختم مي شود را سپريدن دهيد چراكه اين كار به سئو سايت كمك مي كند.
از آدرس URL كوتاهي كاربرد كنيدهرچه آدرس صفحات كوتاهتر باشد به همان ميزان براي كاربران و موتورهاي جستجوگر مناسب خواهد بود.
بررسي ها پرتو داده است كه گوگل به تارنما هايي كه آدرس URL صفحات آنها كوتاهي است، رتبه بهتري گزين كردن مي دهد.
آدرس URL كوتاهي و رتبه گوگل
ما در رسا لرن ساختار پيوندهاي يكتا را طي چند مرتبه تغيير داديم الي در پايان به بهترين حالت ممكن برسيم.
از كلمه كليدي در 100 كليد واژه ابتدايي بهرهگيري كنيداين ترفند از دسته نكات كهنه سئو محسوب مي شود كه ساير كارايي چنداني بر روي رتبه سايت نمي گذارد. اما سپريدن اين پيشه هيچ ضرري ندارد. بعد بهتر است كه از كلمه كليدي در 100 كليد واژه ابتدايي متن استفاده كنيد.
كلمه كليدي در 100 كليد واژه ابتدايي
همچنين بازديد كنندگان با تماشا واژه كليدي در نخست متن متوجه خواهند شد كه به صفحه راستي مراجعه كرده اند.
از واژه ها كليدي LSI كاربرد كنيدكلمات كليدي يا Latent Semantic Indexing كه به كوتاه LSI ناميده مي شود به كلماتي اشاره دارد كه معناي پيوسته با كليد واژه اصلي دارد.بيشتر افراد از اين طريق بدون اينكه خودشان مستحضر باشند استفاده مي كنند. در واقع مي توان گفت كه كلمات كليدي LSI معنا و مفهموم درونمايه را مشخص مي كنند.
براي اينكه با مفهموم واژه ها LSI بهتر آشنا شويد، كلمهاي را در گوگل جستجو كنيد و سپس به قسمت ذيل صفحه مراجعه كنيد. نتايج موجود در اين سرنوشت همان واژه ها LSI هستند.
كلمات كليدي LSI
افزودن متن براي پست هاي اينفوگرافيكاين ايام پست هاي اينفوگرافيك بسيار رواج پيدا كردهاند و در افزايش به اشتراك گذاري شبكه هاي اجتماعي و بك لينك هاي سايت زياد كارساز هستند. اما يك سخت بنيادين وجود دارد:
گوگل نمي تواند آنها را بخواند!
بنابراين اگر مي خواهيد كه از اينفوگرافيك استفاده كنيد، حتما براي آن متني را بنويسيد تا موتورهاي جستجوگر بتوانند محتواي صفحه را تشخيص ديتا و رتبهاي پسنديده در عقيده بگيرند.
براي هر صفحه از عنوان منحصر به فرد استفاده كنيدعنوان تكراري از دسته اشتباهاتي است كه در سايت هاي زيادي ديده مي شود (حتي سايت هاي فروشگاهي).گوگل صراحتا اعلام كرده است كه از عنوان هاي تكراري كاربرد نكنيد.
براي معرفي عنوان هاي تكراري در كنسول جستجوي گوگل به گذرگاه Search Appearance » HTML Improvements مراجعه كنيد.
عنوان و توضيحات تكراري صفحات
همان طور كه در تصوير فوق مشخص است، 797 صفحه از سايت تگ عنوان تكراري دارند. و البته چندين صفحه بدون تگ عنوان و يا متاي توضيحات تكراري كه بايد در سئو دروني وب سايت اصلاح گردند.
در عنوان صفحات از كلمات كليدي طولاني استفاده كنيدفرض كنيد كه شما يك سايت فروشگاهي داريد كه يكي از كلمات كليدي “ساعت مچي” مي باشد. برآيند اينكه شما به راحتي مي توانيد عنوان يكي از صفحات “ساعت مچي” برگزيدن كنيد تا براي آن كليد كلمه بهينه سازي شده باشد.
اما روش هوشمندتر اين است كه از كلمات كليدي طولاني بهرهگيري كنيد.
براي مثال: عنوان صفحه را “ساعت مچي ارزان” و يا “ساعت مچي اسپرت” برگزيدن كنيد.
در اين شيوه شما براي كلمه كليدي طولاني “ساعت مچي ارزان” سريعتر رتبه خواهيد گرفت. و البته به بازبيني زمان مي توانيد براي واژه اصلي كه “ساعت مچي” است نيز رتبه بگيريد.
بر روي محتوا تمركز كنيدبررسي ها پرتو ديتا است كه كاربران به كيفيت محتوا بسيار اهميت مي دهند. در صورتي كه درونمايه ارزش چنداني نداشته باشد علاوه بر اينكه بازديد كنندگان آن را با رفقا خود به اشتراك نخواهند گذاشت؛ بلكه تارنما را ترك كرده و ديگر متعلق به سايت بازديد نخواهند كرد.
اگر به فكر شفا رتبه سايت و جذب پيگيري كنندگان دائمي هستيد، از كيفيت درونمايه غافل نشويد. توليد محتواي ارزشمند و كاربردي مي تواند شدامد سايت را به شدت تحت تاثير قرار ديتا و آن را افزايش دهد.
كلمات كليدي همچم را در هدينگ هاي H1 و H2 قرار دهيددر بسياري از وب سايت ها از تگ H1 براي عنوان صفحه كاربرد مي شود؛ چراكه H1 فقط يكبار در هر صفحه استفاده مي شود.اما براي هدينگ هاي H2 و H3 لغايت H6 محدوديتي هستي ندارد.
بنابراين مترادف واژه كليدي را در اين هدينگ ها استفاده كنيد. اين ترفند به شفا سئو دروني سايت كمك مي كند. در ضمن استفاده صحيح و به جا از هدينگ ها در افزايش خوانايي محتواي زياد كارساز هستند.
از دكمه هاي به اشتراك گذاري مناسب بهرهگيري كنيدخيلي جالب است كه مديران سايت ها انتظار دارند مطالبشان در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك گذاشته شود، در حالي كه خبري از دكمه هاي به اشتراك گذاري در سايت نيست و يا اگر هم هستي داشته باشد، در محيط نامناسبي پيمان گرفته اند كه در عمل كاربردي ندارند.
ما در انتهاي نوشتار دكمه هاي به اشتراك گذاري داريم كه دلشاد ميشويم از آنها بهرهگيري كنيد.
بهينه سازي صفحات محصولبراي مثال از كلمات كليدي براي چندين مرتبه استفاده كنيد و البته واژه ها LSI را هم در عقيده داشته باشيد. و اگر لازم بود براي توضيحات فرآورده بيشتر از 1000 كلمه بنويسيد.
متاسفانه بسياري از فروشگاه ها به بهينه سازي صفحات محصول توجهي ندارند، به طوري كه شخصا حتي به دليل نبود توضيحات كافي از محصول و يا عدم درج عكس ها مناسب از خريد منصرف ميشوم.
محتواي طولاني منتشر كنيدبررسي ها نشان ديتا است كه بين محتواي طولاني و رتبههاي بالاتر ارتباطي هستي دارد. البته اين بدان معنا نيست كه صرفا با انتشار پست هاي طولاني به صفحه پيش درآمد نتايج جستجوها دست خواهيد يافت. ولي بسياري از مطالعات نشانه داده است كه نگارش بيش از 1000 كلمه ميتواند بر روي رتبه سايت كارايي احسان بگذارد.
تاثير تعداد كلمات متن در رتبه سايت
استفاده از واژه كليدي در ابتداي عنوانموتورهاي جستجوگر به مواردي كه در ابتداي صفحه اثر ديتا مي شوند ارزش اكثريت مي دهند و اين سوژه در باره تگ عنوان نيز صدق مي كند.
بنابراين اگر نوشتن عنوان صفحه با مشكلي مواجه نمي شود، بهتر است كه واژه كليدي را در ابتداي آن كاربرد كنيد. اين آموزش سئو ميتواند به شفا رتبه سايت در آن واژه كليدي منجر شود.
از مزاياي لينك دهي داخلي استفاده كنيداستفاده از لينك هاي داخلي زياد ساده است.
براي مثال: از صفحات با آتوريتي بالا به صفحاتي كه مي خواهيد رتبه بگيريد لينك مي دهيد.
اين مورد شايد ساده به عقيده آيد … ولي كارآمد است.
لينك به سايت هاي خارجيآيا مي دانستيد كه لينك دادن به صفحات پيوسته در سايت هاي ديگر ميتواند بر روي سئو سايت خويش شما تاثير مثبت بگذارد؟
بررسي ها اين سوژه را تا حدود زيادي به اثبات رسانده است، اما متاسفانه در وب سايت هاي ايراني اين مورد ناديده گرفته مي شود.برخي از انگيزه ها لينك ندادن به سايت هاي ديگر مشخص است؛ اما به نظر شما مهمترين باره چه چيزي است؟
استفاده از Schema براي افزايش نرخ كليكدر صورتي كه از ساختار Schema براي صفحات سايت كاربرد كنيد، در صفحه نتايج گوگل بيشتر به چشم خواهيد آمد:
نتايج ستارهاي در گوگل
همانطور كه مشخص است هستي ستاره ها و يا عكس در كناره لينك در صفحه نتايج جستجوها مي تواند در بهبود نرخ كليك موثر باشد. اما مراقب باشيد كه در اتمام اين كار زياده روي نكنيد.گوگل افرادي را كه سعي دارند از اين طريق نتايج جستجوها را دست كاري كنند را پنالتي مي كند لينك. پس در به كار گيري Schema اصول سئو و بهينه سازي را در نظر داشته باشيد.
از عنوان هاي تشريحي استفاده كنيدمنظور از عنوان هاي تشريحي تگ عنواني است كه به نخست يا انتهاي آن واژه ها توصيفي اضافه شده باشد.براي مثال: شخصي كه عبارت سريال Westworld را جستجو مي كند، ممكن است به تعقيب موضوعات ذيل باشد:“دانلود سريال Westworld” ، “نقد و رسيدگي سريال Westworld” و موارد همانند ديگر.
بنابراين وقتي شما از اين كلمات توصيفي در تگ عنوان كاربرد كنيد، ورودي هدفمند و البته اكثريت اخذ خواهيد كرد.
برخي از كلماتي كه مي توانيد در عنوان ها استفاده كنيد:
“بهترين” ← بهترين نرم افزار طراحي وب سايت“بررسي” ← رسيدگي محصول جديد اپلامسال (عدد سال فعلي) ← آموزش لينك بيلدينگ 2017“ليست” ← ليست كافي شاپ هاي تبريز“PDF” ← دانلود كتاب مديريت موعد PDF“دوره” ← دوره تعليم بازاريابي موتورهاي جستجوگر
نوشتن متن جايگزين (Alt Tag) براي تصاويريكي از انگيزه ها مهم كه چرا بايد اين كار را سپريدن دهيد اين است كه گوگل به طور دقيق نمي تواند متوجه شويد كه تصوير در چه موردي است. بدين جهت از اسم فايل عكس و متا تگ Alt براي درك تصاوير كاربرد مي كنند.
به همين دليل توصيه مي شود كه براي تصاوير حتما متن جايگزين بنويسيد كه در آن واژه كليدي وجود داشته باشد.
متا تگ Alt براي سئو تصاوير
نكات لينك سازي Link Buildingلينك ها به كاربران اين امكان را فراهم مي سازند تا بين صفحات گوناگون در اينترنت حركت كنند. موتورهاي جستجوگر از لينك ها براي خزش وب استفاده مي كنند؛ خزنده ها لينك هاي موجود داخلي و بيگانه در صفحات را خزش كرده و محتواي آنها را ايندكس ميكنند.
در سايت هاي با آتوريتي بالا نوشتار نويسي كنيداگر در زمينهاي تخصص و نزاكت داريد، كوشش كنيد دانسته هاي خود را در قالب مقالات ارزشمند به تارنما هاي با آتوريتي بالا ارسال كنيد.با كار و جنبش در چنين سايت هايي علاوه بر اينكه ميتوانيد شهرت خودتان را افزايش دهيد، بك لينك هاي ارزشمندي هم اخذ خواهيد كرد كه بر روي رتبه سايت تاثير مثبتي خواهد گذاشت.
جمع آوري و انتشار ديتا هاآمار و ارقام دائم براي كاربران جذاب بوده است، پس از اين ترفند براي اخذ بك لينك كاربرد كنيد.
محتواي جامع و كاربردي كه با ديتا هاي جمع آوري شده توسط خودتان به هستي آمده است را منتشر كنيد و منتظر بمانيد تا ديگران به آن مقاله شما به عنوان مرجع لينك بدهند.البته اين ترفند زماني كارآمد خواهد بود كه بتوانيد مقاله خود را به احسان توليد كنيد و به شكل پسنديده منتشر كنيد، در غيراينصورت تنها زمان و خرج از دست خواهيد داد.
- چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ ۱۰:۱۰
- ۶۹ بازديد
- ۰ نظر