همان طور كه ميدانيد، محتوا در وبسايت به عنوان يك كليد براي افزايش شدامد سايت عمل ميكند. هرچه سئو در نوشتار نويسي بهتر رعايت شود، محتواي شما جذابتر و بهتر خواهد شد. از طرفي، رعايت اصول سئو با توجه به تغييرات متداول الگوريتمهاي موتورهاي جستجو، منحصر به تحقيقاتي درباره الگوريتمهاي جديد است. پس سئو در مقاله نويسي اصول قابل تغييري دارد كه ميتواند شما را به سمت كاميابي برساند.اما بگذاريد اصليترين و مهمترين نكات سئو در مقاله نويسي را ذكر كنيم كه نزديك در تمام الگوريتمها (حداقل الگوريتمهاي معرفي شده تا حال حاضر) جواب ميدهند. اين روشها و اصول ميتوانند تارنگار شما را به كران موفقيت بكشانند.
عنوان مقالهقبل از نوشتن متن نوشتار خود، لازم است الي يك عنوان جذاب و كل پسند براي رعايت سئو مقاله انتخاب كنيد. كمينه 99 درصد از افراد قبل از مطالعه متن يك مقاله، ابتدا عنوان آنرا مطالعه ميكنند و شايد نيمي از اين افراد، به دليل عنوان طاقت مناسب، از مطالعه مقاله پرهيز كنند. فلذا مهم است عناوين نوشتار خويش را به طريق بنيادين گزينش كنيد. ميتوانيد از ايدههاي زير كمك بگيريد:
موضوع مقالهاي كه هدف نوشتن آنرا داريد را در موتورهاي جستجو به دو زبان انگليسي و پارسي جستجو كنيد. يك الي سه لينك نخست را از لحاظ عنوان رسيدگي و سنجش كنيد و نكات مهم رعايت شده در تاليف عنوان آنها را آناليز كنيد.ميتوانيد از اعداد معجزه آسا كاربرد كنيد. براي نمونه استفاده از اعداد در عنوان نوشتار ميتواند راهي براي افزايش بازديد آن فراهم كند. (مثل: 7 راه نگارش مقالهاي بينظير). درواقع شما با نوشتن عناوين خويش به اين سبك ميتوانيد محتواي مقاله خويش را پيشگويي كنيد و يك حس كنجكاوي مثبت در كاربران ايجاد نماييد.كلمات پرسشي مانند چگونه و چيست را در عنوان خويش به پيشه بگيريد. براي مثال، عنوان كاربردهاي سئو در نوشتار نويسي جذابيت خيلي اقليت نسبت به عنوان كاربردهاي سئو در مقاله نويسي چيست؟ دارد. البته اين مورد، قديميترين روش مقاله نويسي در بحث عنوان است.متن مقالهطول متن و استفاده از واژه ها پسنديده سئو در نوشتار نويسي مي تواند متن شما را در رتبه بهترين قرار دهد. بر بنياد الگوريتم هاي جديد گوگل، يك مقاله سئو شده پسنديده بايد حائز 900 كلمه يا بيشتر باشد. از آنجايي كه موتورهاي جستجو گرايش زياد زيادي به نمايش مطالب طولاني تر و كامل تر دارند، بهتر است مقاله شما 900 كلمه يا بيشتر باشد.همچنين بايد از كارهايي كه باعث رشد منفي سئو در مقاله نويسي ميشوند، امتناع كنيد. براي مثال به كارگيري مطالب كپي يا مطالب كاذب كه با عنوان شما متناقض است، ميتواند رتبه شما را لغايت مرز بسيار زيادي تفريق دهد. ولي اگر منظور داريد متني به نقل از يك منبع در نوشتار خود بگنجانيد، آنرا در تگ نقل قول قرار دهيد.
كلمات كليديدر گذشته الگوريتمهاي SEO گوگل به وبسايتهايي كه از واژه ها كليدي زياد استفاده ميكنند بها ميداد. درواقع اين الگوريتم بر پاي بست، واژه ها كليدي بسيار در مقالات و بالا بودن چگالي اين كلمات در متن برنامه ريزي شده بود. ولي الگوريتم
رعايت نكات سئو |
سالهاي پسين گوگل و موتورهاي جستجو، مقالاتي كه اغلب از 10 واژه كليدي را در تگهاي خويش ثبت كنند، در پايينترين رتبه قرار ميدهد.بنابراين لازم است لغايت اين خو بد را از خويش دور كنيد و به جاي نوشتن هزاران واژه كليدي براي نوشتار خود، 5 باره از مرتبط ترين و پرمخاطبترين واژه ها كليدي نوشتار خويش را پيدا كنيد. بي گمان به كارگيري واژه ها كليدي زياد در متن شما را در رتبه پاييني قرار خواهد داد و ارزش مطالب شما به شدت زير ميآيد و از اهداف سئو در مقاله نويسي نيست.
كليدواژه كانونيكليدواژه كانوني به يك واژه كليدي از محتواي شما گفته ميشود كه بيشترين تمركز روي آن است و از مهمترين مباحث سئو در مقاله نويسي محسوب ميشود. البته اينكه بيشترين تمركز روي آن باشد كافي نيست و بايد كليدواژهاي را برگزيدن كنيد كه مختص همان مقاله باشد. براي مثال: اگر عنوان مقاله شما (چگونه امنيت را در وردپرس پايدار كنيم؟) باشد، برگزيدن وردپرس به عنوان كليدواژه كانوني نادرست خواهد بود چرا كه اين مقاله منحصرا درباره امنيت وردپرس گفتگو خواهد كرد. بنابراين، كوشش كنيد كليدواژه كانوني را از كلي بودن درآورديد و در عين حال، كليدواژه پرمخاطبي را برگزيدن كنيد.چگالي كليدواژه كانوني براي رعايت سئو در نوشتار نويسي مهم است و نبايد از 2.5 درصد همه متن بيشتر شود. بهترين حالت براي تكرار كليدواژه كانوني در مقاله، همان 1.5 الي 2 درصد از كل متن است. در ضمن لينكدهي كليدواژهها در نوشتار زياد حائز اهميت است. سعي كنيد كليدواژه كانوني خود را 5-10 بار در جاهاي گوناگون متن به خود پست لينكدهي كنيد. در ادامه توضيحات اكثريت راجع به لينكدهي خواهيم داد.
سئوي تصاويرسئوي عكس ها از مهمترين مباحث سئو در مقاله نويسي است كه معمولا جدي گرفته نميشود. ويژگي Alt عكس ها موجود در يك نوشتار به افزايش رتبه آن در جستجوها كمك زياد شاياني ميكند. پس لازم است لغايت كليدواژه كانوني و عنوان مقاله خود را در ويژگي Alt عكس ها موجود در همان نوشتار اضافه كنيد. بالا رفتن رتبه عكس شما در جستجوهاي گوگل ميتواند راهي براي رسيدن به شدامد بالا در وبسايت باشد.
لينكهالينكدهي و سئو در مقاله نويسي باعث ميشود لغايت خزنده گوگل (google crawler) به صفحات ديگر شما رجوع كند و جايگاه شما را در ربته بندي و وابستگي بين صفحات افزايش دهد. كوشش كنيد مقالات مرتبط را به چهره كليدواژه لينكدهي شده به پست خويش وصل كنيد يا از ترفند (همچنين ببينيد) استفاده كنيد. اين شغل علاوه بر رتبهگيري بالا، مايه افزايش وابستگي بين صفحات وبلاگ و هدايت كاربر به صفحات ديگر سايت ميشود كه تاثير بسياري در ماندگاري كاربر در سايت و فروش محصولاتتان خواهد داشت. ماندگاري بالا از مهمترين اهداف سئو در مقاله نويسي است.
تگهااستفاده از 3 تگ مهم H1،H2 و H3 و 2 تگ H4 و H5 براي عنوانهاي صفحه ميتواند بسيار مهم باشد. تگ H1 معمولا براي عنوان صفحه يا نام وبسايت كاربرد ميشود كه در اكثر قالبها به طور پيشفرض تعبيه شده است. ولي تگ H2 را بايد خودتان به عناوين اصلي بدهيد. اين تگ مشخص ميكند كه كدام عنوان اصليتر و كليتر از بقيه است. تگ H3 عناويني را مشخص ميكند كه زيرشاخه H2 هستند و جزئيتر از تگ پدر خود يا تگ H2 ميباشند.
- چهارشنبه ۳۰ بهمن ۹۸ ۱۰:۱۳
- ۶۶ بازديد
- ۰ نظر