نقشه گوگل ۱۵ ساله شد؛ تغيير چهره و اضافه شدن قابليت‌هاي جديد

نقشه گوگل يا گوگل مپس (Google Maps) پانزده ساله شد و گوگل به همين مناسبت علاوه بر تغيير چهره اين سرويس، قابليت هاي جديدي به آن اضافه كرد.

در نسخه جديد آيكون قبلي جاي خود را به آيكون ساده‌تر با پس زمينه سفيد داده كه با برندينگ اپليكيشن هاي ديگر اين شركت مطابقت دارد. تب هاي جديد Updates و Contribute نيز به نوار زير برنامه اضافه شده اند و تب For You جاي خود را به تب Saved داده است.

تغيير آيكون نقشه گوگل و اضافه شدن قابليت هاي جديد

 

تغييرات ظاهري نقشه گوگل با در نظر گرفتن تمركز بيشتر بر محتواهاي كاربران و همچنين توانايي دنبال كردن كاربران ديگر صورت پذيرفته است. به كمك تب هاي جديد قابليت هاي ذكر شده دم دست كاربران و در صفحه اول قرار گرفته اند و براي دسترسي به آنها ديگر نيازي به استفاده از منو نيست.

گوگل علاوه بر تغييرات ظاهري، قابليت هاي جديد گوگل مپس را نيز اعلام كرد كه البته تا ماه مارس به اين اپليكيشن اضافه نخواهند شد. يكي از اين قابليت هاي جديد، افزايش اطلاعات مربوط به سيستم حمل و نقل عمومي است كه توسط كاربران تأمين خواهد شد.

 

 

تا پيش از اين آپديت، نقشه گوگل مي توانست شلوغ شدن قطار يا اتوبوس را پيش بيني كند؛ حال با به روزرساني جديد كاربران مي توانند اطلاعاتي نظير دما، امكان استفاده از ويلچر، واگن مخصوص بانوان و اطلاعات مربوط به نيروهاي امنيتي را وارد برنامه كنند.

آپديت جديد قابليت واقعيت افزوده نماي زنده (Live View) را نيز دستخوش تغييراتي كرده و با ساده‌تر كردن آن، مقصد مورد نظر را بدون رفتن به حالت مسيريابي سه بعدي نمايش مي دهد.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/06/%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-15-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%87-%d8%b4%d8%af/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.