باگ كاتالينا كه ايميل هاي رمزگذاري شده را نشان مي داد پچ شد

هفته گذشته اپل maغير مجاز مي باشد Catalina 10.15.3 را منتشر كرد و به نظر مي رسد كه اين آپديت باگي را كه امكان خواندن پيام ها از ايميل هاي رمزگذاري شده را ميسر مي نمود پچ كرده است.

اين باگ را Bob Gendler كارشناس آي تي و از هواداران پرسابقه مك در ماه جولاي پيدا كرده بود و چندماه پيش از آنكه آن را به صورت علني اعلام كند، اپل را در جريان ماجرا قرار داد اما از آنجا كه اپل اقدامي براي حل مساله نكرد Gendler نيز جزئيات اين باگ را منتشر كرد.

در آن زمان اپل اعلام كرد كه در آينده با انتشار يك آپديت نرم افزاري باگ گزارش شده را پچ مي كند و حالا به نظر مي رسد كه بعد از چندين ماه شركت كاليفرنيايي به وعده خود عمل كرده است.

در اينجا بد نيست اشاره كنيم كه اين باگ احتمالا جمعيت اندكي از كاربران را تحت تاثير قرار داده چراكه بخش هاي رمزگذاري نشده از ايميل ها به صورت بسيار محدود در ديتابيس maغير مجاز مي باشد مشاهده شد و تنها تحت شرايطي خاص مي شد آنها را ديد.

در يادداشت هايي كه به همراه آپديت نرم افزاري .maغير مجاز مي باشد Catalina 10.15.3  منتشر شده حرفي از اين پچ به ميان نيامده اما توضيحاتي كه اپل در كنار بتاهاي كاتاليناي ۱۰.۱۵.۳ ارائه كرده مي گويند كه از اين پس ايميل هاي رمزگذاري شده در سرچ هاي Spotlight نمايش داده نمي شوند. اين بدان معناست كه اپل احتمالا نحوه فهرست بندي ايميل هاي رمزگذاري شده اپل ميل را تغيير داده تا از بروز باگ هايي مانند آنچه Gendler گزارش داد جلوگيري كند.

Gendler در تست هايي كه خودش انجام داد دريافت كه ايميل هاي رمزگذاري شده ديگر در فايل ديتابيس قبلي قرار نمي گيرند. او همچنين خاطرنشان كرد كه تيم پشتيباني AppleCare نيز مستقيما با او تماس گرفته اند تا خبر پچ نرم افزاري را به او بدهند.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/02/06/%d8%a8%d8%a7%da%af-%da%a9%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c%d9%86%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%85%db%8c%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%85%d8%b2%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b4%d8%af%d9%87/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.