دنياي سئو، دنياي عجيبي است. خيلي از علم ها به وجود مي آيند و بعد از چند سال رشد آن ها متوقف مي شود يا ديگر نكته جديدي به آن ها اضافه نمي شود و بايد آن ها را مرده فرض كرد؛ ولي بعضي از دانش هاي ديگر هستند كه هر روز تكنيك هايي جديدي به آن ها اضافه مي شود و بايد همش در حال يادگيري بود. يكتا از اين دانش ها كه امروزه در دنياي ديجيتال توانسته طرفداران اكثريت را جذب كند، سئو است؛ ولي براي اينكه بتوانيد در اين حوزه به نكويي فعاليت كنيد، بايد با مباني سئو سايت آشنا شويد. در واقع لازمه فعاليت در هر كاري، آشنا شدن با مباني است. مباني سئو هم مثل ساير مباني ها، تغييري در آن به وجود نيامده است و تنها بروزرساني هايي به وجود آمده، بيشتردر ساختار الگوريتم هاي آن است.
شركت هاي زيادي هر روزه با ما تماس مي گيرند و براي سايت خود، دربايستن به خدمات سئو دارند. اگر آن ها آشنايي با سئو نداشته باشند، ما در قدم اول به تعليم هاي مقدماتي يا همان مباني سئو مي پردازيم تا اينكه متوجه كار و جنبش شركت ما و هم اينكه فعاليت هاي افزايش رتبه سايت خويش را اغلب فهم كند.
ما در پيوسته اين مقاله به اصول مباني سئو مي پردازيم. البته از شما دعوت مي كنيم. البته ما تنها در خصوص هر كدام روشنگري كوچكي مي دهيم و آموزش هاي كامل را در خود مقالات تعليم سئو در سايت سئوكار پيمان داده ايم. منظور ما اين است كه به شما بگوييم اگر منظور آشنايي با سئو را داريد، چه نكاتي را بايد پيش از كل ياد بگيريد.
اصول مباني سئو1. سايت شما چيست؟خيلي از كمپاني ها در تماس تلفني خويش ذكر مي كنند كه داراي يك سايت فروشگاهي هستيم و مي خواهيم در ساحل كسب وكار خود، فروش اينترنتي هم داشته باشيم. بله، فروش اينترنتي هدف پاياني همه سايت هاي فروشگاهي است؛ اما شما بايد پيش از آن به چند نكته پروا داشته باشيد اينكه شما در سايت خويش چه محصولاتي را به فروش مي رسانيد؟ امكان خدمات رساني محصولات شما از راه اينترنت چگونه است؟ چرا اصلا بايد سايت داشته باشيد؟ تنها فروش براي شما مهم است؟ آيا تكنيك يا محصول ويژه و متمايزي نسبت به ساير رقباي خود داريد؟ و سوالاتي مانند به اين، از مثال مواردي هستند كه بايد در مرحله نخست مباني سئو به آن استجابت دهيد.
2. كلمه كليديتعيين كلمه كليدي احد از مهم ترين تكنيك هايي است كه به شما در رشد كسب وكار و برنامه ريزي براي آن كمك مي كند. اگر شما يك فروشگاه اينترنتي چند منظوره داشته باشيد، بايد براي واژه ها كليدي زيادي برنامه ريزي كنيد كه اين كار وقت مانع و هزينه بر است. بايد واژه ها كليدي اصلي با بيشترين جستجو در گوگل را تعيين كرده و براي آن ها برنامه بريزيد. در حالت كلي، براي صفحه نخست بيشينه سه يا چهار كلمه و براي صفحات زيرين، يك كلمه تعيين كنيد تا ساختار و نحوه فعاليت دستتان بيايد.
3. لينك بيلدينگدريافت بك لينك از ديگر سايت ها، بيشترين تاثير را در برندسازي و فرآيند افزايش رتبه وب سايت شما در گوگل خواهد داشت. مهم ترين عاملي كه مي تواند در لينك بيلدينگ سايت شما اثرگذار باشد، توليد محتواي ناب و تخصصي و متناسب با هدف سايت و احتياج كاربرانتان باشد. هرچه محتوا با كيفيت تر باشد، ميزان اشتراك گذاري آن بدست كاربران و گرفتن بك لينك افزايش پيدا خواهد كرد.
4. آشنايي با متا تگ هامتا تگ ها با اينكه تكنيك تخصصي مي باشند، اما كاربر يا شخصي كه رئيس درج محتوا در سايت است، بايد با بعضي از اين متا تگ ها آشنايي داشته باشد. متا تگ عنوان، متا تگ توضيحات و متا تگ نيوز از مهم ترين مثال هايي هستند كه در اثناء درج محتوا، بايد بدست خود كاربر مسئول نوشته شوند.
مباني سئو |
از اين رو آشنا شدن با اين متا تگ ها اهميت زيادي دارد، زيرا اين متا تگ از اصول مباني سئو هستند؛ ولي بقيه موارد را خويش كارآزموده سئو مي تواند به رفع آن ها بپردازد.
5. بهينه سازي عكس هااينكه عكس ها چه اهميتي در افزايش رتبه سايت دارند، بارها صحبت شده است و كل ما جايگاه عكس را حتي در برندسازي و به خصوص در شبكه هاي اجتماعي آگاه هستيم. با كيفيت بودن عكس ها، متناسب بودن آن ها با مطالب نوشته شده، به كارگيري فرمت مناسب، نگارش تگ هاي alt و title براي عكس ها از نمونه مواردي هستند كه بايد در بهينه سازي تصاوير به آن ها دقت كرد.
6. آدرس صفحاتمتاسفانه بايد گفت كه به آدرس صفحه يا همان URLها كمتر از كل توجه مي شود، چنانچه مهم ترين عواملي است كه بايد در آموزش مباني سئو در عقيده گرفته شود. كوتاه بودن، با معني بودن و متناسب با عنوان متن، قابل حفظ بودن بدست كاربر و به كارگيري واژه ها كليدي در آدرس صفحه از نمونه تكنيك ها و مواردي هستند كه بايد رعايت كرد.
7. فعاليت در شبكه هاي اجتماعيگستردگي شبكه هاي اجتماعي به حدي بسيار شده است كه خيلي از كسب وكارها براي فعاليت خود، سايت ندارند و فقط از طريق همين شبكه ها كسب درآمد مي كنند. درسته كه بيش از 90 درصد ورودي هاي يك سايت از گوگل است، ولي نبايد اين بستر عالي را براي برندسازي از دست داد. آشنا شدن با همگي شبكه هاي اجتماعي و تعيين آن ها متناسب با كار و جنبش كسب وكار و وانگهي يادگيري تكاپو در اين شبكه ها از مهم ترين اقداماتي است كه بايد در تعليم مباني سئو در عقيده بگيريد.
8. توليد محتواگوگل چند سالي است كه الگوريتم خويش تغيير جهت ديتا و به سايت هايي با توليد محتوا ارگانيك اهميت زيادي مي دهد. توليد محتوا تكنيكي نيست كه بتوان آن را با كلاس فرا گرفت، بلكه بيشتر باي با اصول نويسندگي در نخست آشنا شويد و سپس در چند جلسه سئو نويسي آن را ياد بگيريد. شايد بتوان گفت مهم ترين موردي كه بايد در مباني سئو به آن اهميت ديتا شود، همين توليد درونمايه است.
- دوشنبه ۰۵ اسفند ۹۸ ۱۰:۵۵
- ۸۰ بازديد
- ۰ نظر