اين ايام مشاوره سئو زياد رايج شده است. اينترنت به سرعت رو به پيشرفت است، از اين رو دريافت رتبه بالا بدست موتورهاي جستجو از جمله گوگل اغلب از قبل داراي اهميت مي باشد. به هر حال، به عنوان صاحب كسب و كار، شما بايد اين سوالات را از خود بپرسيد:
مشاور سئو كيست؟كارشناسان سئو دقيقاً چه
مشاور سئو چيست |
كاري سپريدن مي دهند؟آيا بايد كسي را براي وبسايت خود استخدام كنم لغايت كارهاي سئو را اتمام دهد؟
مشاور سئو كيست و چرا به وي بيچارگي داريم؟مشاور در هر زمينه به متخصصي گفته مي شود كه بر يك موضوع ويژه احاطه دارد و در باره آن جستار به افراد يا شركت هاي مختلف مشاوره مي دهد. به راستي مي تاب گفت مشاورين سئو افرادي كارآزموده در حوزه بهينه سازي موتورهاي جستجو هستند كه مديران سايت و كسب و كارهاي گوناگون به آن ها خرج پرداخت مي كنند الي دانش و آگاهي خود را براي گرفتن رتبه بالا، ترافيك مورد نظر و ديگر فوايد براي وبسايت در كمر بستن آن ها بگذارند. در كل مي طاقت گفت يك رايزن چيره دست سئو بايد از تجربه و ادب بالايي در مورد موضوعات پايين برخوردار باشد:
اجراي سئو داخليسئو دروني كاري است كه شما بايد بر روي سايت خويش سپريدن دهيد. اكثر ملت به عنوان يك استراتژي بيرون از سايت كه به معناي لينك سازي و سيگنال هاي اجتماعي است به سئو نگاه مي كنند ولي چيزهاي زيادي وجود دارند كه پيش از استفاده از ساير تكنيك ها بايد بر روي سايت شما سپريدن شوند. اساساً وبسايت شما بايد دوستدار موتور جستجو باشد لغايت بتواند به نكويي رتبه گيرد و رايزن سئو نيز بايد به شما در زمينه كارهايي كه به قصد حاضر سازي سايت براي گرفتن رتبه بايسته هستند كمك كند. در اينجا يكسري فاكتورهاي داخلي هستي دارند كه كمپاني رايزن سئو بايد بتواند در گستره آن ها به شما كمك كنند:
تگ هاي عنوان: دريافت يك تگ عنوان صحيح سخت تر از چيزي است كه فكر مي كنيد. يك تگ عنوان بهينه سازي شده، براي سئو بسيار كارآمد خواهد بود.
تگ هاي توضيحات: اين تگ ها نيز همانند تگ عنوان داراي اهميت مي باشند. تگ هاي توضيحات براي بهينه سازي موتور جستجو دروني زياد مهم هستند اما گرفتن صحيح آن ها آسان نيست مگر اينكه شما يك فرد چيره دست باشيد.
متا تگ ها: علاوه بر تگ عنوان و تگ توضيحات، متاتگ هاي بسياري هستي دارند كه با توجه به وبسايت و موقعيت خاص شما ممكن است مهم يا فاقد ارزش باشند. سئوكار شما بايد از توانايي مشاوره دادن در باره اين تگ ها برخوردار باشد.
محتواي كيفي: مهمترين تقسيم از هر وبسايت و عامل حياتي براي دستيابي به رتبه بندي بالاي موتور جستجو، محتواي كيفي است. ولي آيا صفحات شما واقعاً با محتواي كيفي مورد قبول از عقيده گوگل، بينگ، ياهو و ساير موتورهاي جستجو تأليف شده اند؟
تراكم واژه ها كليدي: اگر تراكم واژه ها كليدي ذيل باشد شدني است براي كلماتي كه منظور رتبه گرفتن براي آن ها را داريد هيچ گاه رتبه نگيريد، در ضمن اگر تراكم واژه ها كليدي بالا باشد شدني است به علت بهينه سازي بيش از حد جريمه شويد!
استفاده از عبارات LSI : عبارات LSI عباراتي هستند كه در زير صفحه جستجو گوگل و وانگهي در كادر جستجو به عنوان عبارت هاي پيشنهادي مرتبط با اين جستار به كاربر توصيه مي شوند. براي مثال، اگر عنوان صفحه شما ” مستند حيوانات” است، چشمداشت مي رود كه موتورهاي جستجو واژه ها كليدي پيوسته با اين عنوان را در محتواي صفحه پيدا كند (از جمله سگ ها، گربه ها، پرندگان و … ). اينكار به رتبه بندي بهتر كمك مي كند زيرا موتورهاي جستجو متوجه مي شوند كه صفحه يا سايت شما با موضوع مرتبط است. همچنين ممكن است شما علاوه بر كلمات كليدي اصلي براي عبارات LSI نيز رتبه بگيريد.
ساختار سايت: آيا صفحات شما از ديتا هاي ساختار مكشوف براي حمايت فهرست بندي ها استفاده مي كند؟ آيا موتورهاي جستجو سايت شما را به آساني خزش مي كنند؟ آيا محتواهاي تكراري به درستي در سايت مديريت مي شوند؟ آيا طراحي سايت دوستدار سئو است؟ اين ها تمام چيزهايي هستند كه مشاور سئو بايد به شما بگويد تا اگر دربايستن است در اين مقوله شما را ياري كند.
كدهاي هدر: آيا در عنوان و زير عنوان از تگ هاي h1 تا h6 به چهره درست و با كلمات كليدي پسنديده كاربرد شده است؟
سرعت سايت: همانطور كه مي دانيد همه چيز در اينترنت به سرعت سپريدن مي شود، از اين رو سرعت سايت فاكتوري زياد مهم براي سئو به آمار مي آيد. مردم عجول هستند، از اين رو سايت شما براي دستيابي به بهترين نتايج بايد به سرعت بارگذاري شود.
دوستدار موبايل بودن: سايت ها بايد به گونه اي متفاوت در دستگاه هايي نظير موبايل ها و تبلت ها نمايش ديتا شوند الي اينكه همواره از طريق رايانه ديده شوند. گيتي به سمت به كارگيري موبايل ميل پيدا كرده و اين روزها اكثر كسان از راه موبايل آنلاين مي شوند. پس اين زياد مهم است كه سايت شما دوستدار موبايل بوده و به واقعيت براي آن بهينه سازي شود.
داده هاي ساختار بندي شده: استفاده از كدهاي Schema يا همان ديتا هاي ساختاربندي شده به موتورهاي جستجويي همانند گوگل اين اجازه را مي مي دهند كه به خوبي سايت شما را بررسي كنند كه اينكار بدست سئو انجام مي شود.
و موارد ديگر! آنچه كه گفته شد در بهينه سازي وبسايت شما موثر بوده و به شما تعليم مي دهد كه چگونه سئو را براي خود اتمام دهيد. اگر در اين زمينه ها اطلاعات خاصي نداريد و وانگهي موعد لازم براي اجرا و بررسي مرتب اين مسائل را نداريد، حتما بايد از يك مشاور سئو كمك بگيريد، زيرا آن ها در اين مقوله از نزاكت و تخصص لازم برخوردار هستند.
مشاوره سئو چيست؟ رايزن سئو كيست؟اجراي سئو خارجيدوباره نمي خواهيم به جزئيات دقيق استراتژي هاي مختلف سئو خارجي بپردازيم، زيرا اينكار ميسر نيست! هزاران كتاب الكترونيكي، منابع، ويدئو، وبلاگ و … در اين مقوله هستي دارند و تنها در يك پست نمي طاقت به موضوعي چنين مفصل پرداخت. به همين انگيزه شما به تعقيب يك آژانس سئو هستيد، زيرا متخصصين اين آژانس مي توانند موضوعات پهنه سئو را به شما آموزش ديتا و يا براي شما سئو اتمام دهند. در اين مقاله ما تنها خلاصه اي به شما ارائه مي دهيم لغايت شما در مورد آنچه كه نمي دانيد هشدار توسط آوريد.
لينك سازي: اين احد از مهم ترين تقسيم هاي سئو است كه هم راه هاي خوب و هم راه هاي نادرست براي سپريدن آن وجود دارند. راهكارهاي محدودي هستي دارند كه مي توانند بيشتر از بك لينك درست رتبه بندي را بهبود ببخشند و هيچ چيز نمي تواند همانند جريمه شدن به دليل استفاده از تاكتيك هاي نادرست لينك سازي به سرعت رتبه بندي و آينده سايت يا سوداگري شما را ويران كند. بنابراين لينك سازي بايد به درستي انجام شود.
رسانه هاي اجتماعي: اهميت رسانه هاي اجتماعي به عنوان يك فاكتور رتبه بندي مدام در حال افزيش است. در حقيقت، اين مورد يگانه از مهم ترين دسته هاي سئو است. آيا محتواي شما در شبكه هاي اجتماعي پست مي شود؟ آيا محتوا بدست افراد قابل اطمينان و قابل ارج در دامنه كسب و كار شما به اشتراك گذاشته مي شود؟ لايك هاي بيشتر، اشتراك گذاري ها، توييت ها، پين ها و … چگونگي سايت شما را درمان ببخشيده و رتبه بندي آن را در گوگل، بينگ، ياهو و ساير موتورهاي جستجو تقويت مي نمايد و در ضمن باعث بهبود رتبه الكسا مي گردد.. لازم به بيان است كه اين موارد، شدامد زيادي ايجاد مي نمايند و برند سوداگري شما را نيز پيشروي كردن خواهند داد.
ويدئوها: از نگرش برخي افراد ويدئوها آينده اينترنت را رقم مي زنند و بازاريابي ويدئويي آينده سئو مي باشد. يوتيوب به انفرادي امثال موتور جستجوي گوگل احد از وبسايت هاي پربازديد در دنيا است. ويدئوهايي كه به راستي بهينه سازي مي شوند به نكوداشتن رتبه بندي مي گردند و عملكرد آن ها سريع تر از خود وبسايت است. آن ها براي لينك ها به استثناي برندسازي، عالي هستند و بهترين درونمايه را در خويش دارند. همچنين، آن ها در سنجش با محتواي متني بارها به اشتراك گذاشته شده و پست مي شوند.
بازاريابي محتوا: اكثر مردم فرم هاي تبليغاتي را ناديده مي گيرند. آن ها به بنرها توجه نمي كنند، از تبليغات بازرگاني تلويزيون رد مي شوند و بيلبوردها را مختصر اهميت مي دانند. آن ها راديوهاي ماهواره اي دارند و به راحتي تبليغات راديويي گوش مي كنند. اين كسان تفاوت بين تبليغات كليكي و ليست بندي ارگانيك را متوجه مي شوند و ايميل هاي تبليغاتي را مفتوح نمي كنند. بازاريابي سنتي آفلاين و آنلاين به سرعت در حال محو شدن است. بنابراين محتوا بزرگ ترين دسته بازاريابي خصوصاً به صورت آنلاين است. بيائيد ساده تر ذكر كنيم، اين روزها بازاريابي اينترنتي كارساز بدون محتواي خوب غير ممكن است و محتوا بايد بيش از قبل سئو را در برگرفته باشد. رايزن سئو بايد بداند چگونه مي توان يك محتواي سودمند و رايگان فرآوري رو كرد و آن را در سراسر وب انتشار داد به نحوي كه ترافيك هدفمند براي سايت اخذ كند و بازديدكنندگان را به مشتريان احتمالي و در پايان به خريدار تبديل نمايد. سپس اين درونمايه را به اندازه كافي جذاب نموده تا بازديدكنندگان به مشتريان ابديت تبديل شوند. اينكار آسان نيست ولي هر كسي بايد آن را انجام بدهد.
به هر حال، بازاريابي اينترنتي استراتژي هاي بسياري در خويش مي گنجاند كه موارد بالا بعضي از مهمترين آن ها هستند. البته شمار اين موارد بيشمار است و بهينه سازي موتور جستجو در ذيل ********ر بزرگ بازايابي آنلاين كه در آن تعداد زيادي تاكتيك در ادغام با يكديگر بهرهگيري مي شوند پيمان دارد.
مشاوره سئو چيست؟ رايزن سئو كيست؟
اگر دربايستن به مشاوره مجاني سئو داريد، همين حال كه با ما تماس بگيريد
چه كاري نبايد سپريدن داد!هنگامي كه گفتگو از بهينه سازي موتورهاي جستجو مي شود، كارهاي بسياري وجود دارند كه نبايد آن ها را اتمام داد. اين ها بيشتر زياد مهم تر از آنچه كه بايد سپريدن دهيد مي باشند. دوري از اين موارد براي كاميابي وبسايت آنلاين شما حياتي مي باشد. شما مي توانيد 100 باره صحيح را انجام دهيد اما فقط يك خطا مي تواند رتبه بندي شما را كامل از بين ببرد، منجر به جريمه و يا حتي اضمحلال سايت شما گردد. اين زياد مهم است كه فرد يا شركتي كه مشاوره سئو سپريدن مي دهد بداند چه كارهايي نبايد انجام شوند و شما را در اجتناب از آن ها راهبري كند.
در ذيل آفرين مختصري از اين موارد پرداخته شده است:
بهينه سازي بيش از حد: كاربرد زياد از واژه ها كليدي در محتوا يا در امور لينك سازي
لينك سازي غيرطبيعي: لينك هاي بسيار از يك سايت، تعداد زياد لينك هاي فالو، كاربرد هميشگي از انكر تكست يكسان و …
لينك هاي بي كيفيت: در عصر بهينه سازي موتور جستجو شما بايد كيفيت را بر كميت ترجيح دهيد. فقط لينك هاي مرتبط و با كيفيت مي تواند كارايي لينك هاي بي كيفيت را از بين ببرد.
لينك اسپم: سايت خويش را با لينك هايي كه از هر جاي شدني دريافت مي نمائيد نابود مي كنيد. هنگامي كه گفتگو از سئو مي شود، حتي تعداد اندك لينك هاي اسپم نيز خطرناك مي باشد.
محتواي نامناسب: كپي كردن، سرقت ادبي، درازا و تفسير و نوشتن محتواي بي كيفيت براي وبسايت شما مضر مي باشند.
آشنايي با آپديت هاي الگوريتم هاي گوگلصنعت سئو مدام در حال تغيير است زيرا گوگل و ديگر موتورهاي جستجو همش در حال بروزرساني الگوريتم هاي خويش براي بازدارندگي از اسپم و ديگر تاكتيك هاي غير قابل اعتماد مي باشند. از اين رو، يك خبره سئو براي همگام بودن با اين صنعت بايد از آخرين تغييرات مستحضر باشد. از كمپاني يا مشاوري كه قرار است استخدام كنيد سوالات بسياري در باره بروزرساني ها بپرسيد الي مطمئن شويد آن ها از استراتژي هاي تاريخ ماضي استفاده نمي كنند. قبل از گفتگو با آن ها مي توانيد در باره تاريخچه تغيير الگوريتم گوگل جستجو كنيد لغايت بفهميد چه آپديت هاي مهمي اخيراً رخ داده است. با اينكار فرهنگ آن ها را قبل از استخدامشان محك زده ايد و براي رساندن وب سايتتان به صفحه اول گوگل مطمئن تر خواهيد شد.
ساير مواردهر چند اين صحيح است كه كارشناسان سئو مي توانند در هر جايي از جهان كار خود را به طور موثر انجام دهند و اهميتي ندارد كه شما كجا باشيد ولي هنوز يكسري مزايا براي استخدام كسي كه با ناحيه زندگي شما آشناست وجود دارد. اين افراد به خوبي مي دانند كه چقدر زمان لازم است لغايت يك سايت بر پاي بست، يك محدوده زماني در فضا شما رتبه بندي شود و چقدر خرج لازم است. براي مثال اگر شما به دنبال جذب يك سئوكار غير فارسي زبان باشيد، اين سئوكار نمي تواند امثال يك سئوكار ايراني كه بر واژه ها و عبارات پارسي چيرگي دارد و مي تواند در سرنوشت هاي گوناگون انتخاب لغايت استفاده از كلمات كليدي رايزن شما باشد، شما را ياري نمايد.
هر خبره بازاريابي اينترنتي يا مشاور كسب و كار آنلاين بايد دغدغه افزايش سود و منغعت براي شما را داشته باشد. شما آن ها را به دليل تخصصشان در بازاريابي ديجيتال استخدام مي كنيد، از اين رو بايد لغايت جاي ممكن سرمايه شما را به شما بازگردانند و در سوداگري خويش فايده كنيد.
مطمئن شويد افرادي كه استخدام مي كنيد به نكويي مي دانند كه چه كاري سپريدن مي دهند. شدني است قضاوت اين موضوع مشكل باشد زيرا شما نمي دانيد چگونه اينكار را انجام دهيد ولي مي توانيد با سوال پرسيدن و يا انجام تحقيقات ديگر آن ها را محك بزنيد. اگر مي خواهيد يك شركت بازاريابي بزرگ يا يك شركت تبليغلاتي عمومي را به شغل گيريد ممكن است به خاطر بزرگ بودن اين كمپاني ها احساس اطمينان كنيد اما مفتوح هم بايد سنجيدگي نمائيد. اكثر شركت هاي بزرگ، سئو را در ليست خدمات خويش پيمان مي دهند اما در مقوله سئو تخصص لازم را ندارند. حتي برخي متعلق به ها نمي دانند سئو را چگونه بايد اتمام داد!
- دوشنبه ۰۵ اسفند ۹۸ ۱۱:۰۶
- ۷۰ بازديد
- ۰ نظر